Gå til innhold

Spytte i ansiktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tivoli i helgen så jeg en liten rasende unge som spyttet pappan sin i ansiktet da den ikke fikk viljen sin. Syns det var fælt å se! Har dere opplevd å bli spyttet i ansiktet av barnet deres? Er det "normalt"? Lurer på hvor den lille ungen har lært det :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Miryks
Skrevet

Usjda.

Nei, ungene våre har ikke spyttet oss i ansiktet. Vi er veldig strenge på at de ikke skal være frekke og uhøflige. De skal heller ikke godta at andre er det mot dem :)

Skrevet

det var godt å høre, Miryks. Du virker å være en god mor :)

Gjest Miryks
Skrevet
det var godt å høre, Miryks. Du virker å være en god mor :)

Oi, tusen takk! Det var faktisk veldig koselig å høre, selv om jeg er sikker på at jeg er det :D

Skrevet

Aldri opplevd og aldri hørt om. Det har mitt barn alt for mye respekt for andre til å gjøre.

Skrevet

Her hadde vi en liten periode med spytting. Mini hadde lært å spytte i vasken etter tannpuss,så han gjorde det noen ganger på gulvet i stua osv. Men han har aldri spytta på noen.

Skrevet

Det blir mer uskyldig da, #6 :) Høres nesten søtt ut :P Men skjønner at det sikkert var irriterende der og da :)

Skrevet

Av en eller annen grunn ser jeg ofte tyrkiske barn gjøre dette. Vet ikke om det er noe kulturelt jeg?

Har heldigvis aldri blitt spyttet på av barnet, da vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort :D

Skrevet

Mitt barn har gjort det på meg flere ganger. Det har ingenting med at vi ikke har grenser eller oppdrar han skikkelig, men han har adferdsvansker som muligens skyldes en diagnose, og er til utredning for det. Vi jobber konstant med grensesetting og jobber nok veldig mye hardere enn mange andre foreldre. Det er utrolig tøft å ha et utagerende barn og gjøre alt man kan for at barnet og de rundt skal ha det bra. Ofte kan det være lett å dømme når man ser slike ting utenfra, og tro meg, det gjør byrden enda større. Det er ikke sikkert det er noe slik som ligger bak det du så, HI, men det er greit å ha i bakhodet. :)

Skrevet

Nei, heldigvis ikke.

Mi hadde også en periode da hun dreiv og spytta rundt omkring, bla på gulvet, på tærne sine og en gang i navlen min. ;)

Men det var nå utforskende ment, ikke noe hun gjorde i sinne eller som mangel på respekt, bare fordi hun sikkert syntes det virket morsomt å teste ut der og da. Men hun skjønte jo kjapt at spytting ikke er noe vi driver på med innendørs. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...