Gå til innhold

Abort spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på, om man er over 9 uker på vei er det da vanlig å ta kirurgisk abort? Har snakket med legen idag og hun mente at det var mest vanlig å ta med.abort frem til 9 uke av sv,skapet. Noen som vet? Eller er det vanlig med med. abort frem til uke 12?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste plasser får du bare piller nå, ikke kirurgisk inngrep med utskarpning.

Skrevet

Fra uke 9 til uke 12 får du kun kirurgisk abort. Sånn er det i hvertfall på Ullevål sykehus. Sist jeg tok abort så var jeg akkurat på grensen til å få piller, hadde jeg kommet noen dager senere hadde det blitt kirurgisk.

Skrevet

Hadde abort i uke 11. Var aldri snakk om kirurgisk så jeg fikk medisinsk med tabletter med hjem

Skrevet
Hadde abort i uke 11. Var aldri snakk om kirurgisk så jeg fikk medisinsk med tabletter med hjem

Kan man utføre aborten hjemme? Vet ikke om jeg tør :s

Skrevet
Kan man utføre aborten hjemme? Vet ikke om jeg tør :s

Jeg måtte gjøre det hjemme. Fikk tablettene med hjem og så tok jeg dem hjemme. Gikk en tid og så...ja, du skjønner. Orker ikke å utbrodere.

Måtte tilbake til sykehuset etter 2 dager for en ny tablett og sjekk.

(tok abort fordi fostret ikke var levedyktig. stoooore skader :( sånn om noen skulle falle for å kommentere at jeg tok abort i uke 11 )

Skrevet

Anonym #6

Det høres ut som en grusom opplevelse for deg.. :(

Men husk at INGEN har noe med om hvorfor dere gjorde aborten eller når dere gjorde den, så lenge det var innenfor grensen.

Jeg synes det er ganske forferdelig at man skal måtte gjøre rede for seg, det er tross alt ditt/ders valg, eller for deg, en nødvendighet :((

Lei for at du synes du må forklare for andre. Klem :)

Skrevet
Lurer på, om man er over 9 uker på vei er det da vanlig å ta kirurgisk abort? Har snakket med legen idag og hun mente at det var mest vanlig å ta med.abort frem til 9 uke av sv,skapet. Noen som vet? Eller er det vanlig med med. abort frem til uke 12?
huff...trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...