Gå til innhold

Er det greit at svigermor kjefter på barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor hos svigermor for tiden, og idag kjeftet hun på jenten min på 6 år, ble så sint på henne, synse ikke hun har noe å gjøre med å kjefte på henne?

Saken var at hun ikke ville kle på seg til skolen og gjøre seg klar... Synes ikke hun har noe med det å gjøer vel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det har hun vel ikke noe med. Men så lenge dere bor hos svigermor, så har hun lov å si fra om barna gjør noe de ikke får lov til. men hun mente helt sikkert ikke noe vondt med det.

Gjest uni kum
Skrevet (endret)

Skulle hun på skolen i dag?

Og for å svare på spørsmålet: det kommer an på settingen det, hvorfor det skjedde... Synes ikke det virket som noen krise det du beskriver akkurat. Men om hun trengte å kjefte akkurat for at hun var treg å kle på seg...

Endret av uni kum
Skrevet

Jeg ville ikke reagert på at svigermor satte på plass barnet mitt, hvis det var nødvendig. Jeg har jo ikke enerett på å gi en beskjed til barnet ;)

Skrevet

Er det ikke skoleferie hos dere?

Skrevet

Hvorfor bor du hos svigermor???

Skrevet

Tja. Spørs hvorfor og på hvilken måte. Om hun har brutt svigermors husregler må hun få si fra.

Skrevet
Hvorfor bor du hos svigermor???

Er det ikke skoleferie hos dere?

Haha, typisk Dib.. :P

Skrevet

Bor vi hos noen så har de rett til å irettesette mine barn om det trengs. Det er vi som er på besøk der som må innrette oss mest etter de regler som er i det huset.

Har selv bodd hos mine foreldre en periode og de kjeftet begge på ungene mine om det trengtes, men nå har vi ganske så likt syn på oppdragelse så hadde ikke de vært der og kjeftet så hadde jeg gjort det.

Skrevet

Jepp, besteforeldre har liv til å sette på plass mine barn når det er fornuftig. Det er godt for det nære, fine forholdet de har at besteforeldrene tar dem på alvor og stiller krav til dem :-)

Gjest Miryks
Skrevet

Enig med Gulltopp.

Så lenge det er grunnlag for det, så gjør det meg ikke noe at andre setter på plass ungene/snakker til dem.

Vilt fremmede trenger så klart ikke kommentere på åpen gåte, men... :)

Skrevet

Ja det er selvsagt greit. PÅ samme mÅte som at min manns svigerforeldre fÅr irettesette dem. MEN jeg liker IKKE at noen irettesetter barna mine framfor meg. Jeg kan fint irettesette dem selv og de blir bare forvirret om andre irettesetter i munnen pÅ meg.

Jeg hadde endel episoder i helga med ei venninne som ikke gjorde annet enn Å irettesette mine barn og true med diverse, selv om jeg allerede hadde irettesatt dem. Vi oppdrar barna vÅre ulikt og jeg truer ikke mine barn med hverken det ene eller andre.

Skrevet

Ja, det syns jeg er helt greit.

Når jeg og søsteren min er sammen med barna våres, blir de snakket til på kryss og tvers. Jeg "kjefter på hennes barn og hun på mine.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer da helt ann på hva slags "kjeft" hun fikk. Om hun fikk beskjed om å få ræva i gir så må jo det være greit. Om hun tok helt av og truet med husarrest og matnekt så har det krysset en grense.

Skrevet

Nå kjefter verken svigermor eller min mor, men de irettesetter barnet mitt. Har aldri reagert på det. Når vi er hos dem gjelder dems regler, og når ungen ikke følger dette så må de tåle å bli snakket til. Nå er jo ting som regel mye friere der borte, men er det ting ungen gjør som ikke er lov, må besteforeldrene få lov til å si ifra syns nå ihvertfall jeg..

Det samme med min svigerinne. Våre døtre leker mye sammen, og hun irettesetter min, slik som jeg irettesetter hennes. Er ikke alt hun ser som jeg ser, og omvendt.

Syns det blir litt det samme som når du har barnas venner på besøk, og de gjør noe ufyselig og du sier "her i huset gjør vi det sånn". Hvorfor skal ikke besteforeldrene få si det i sitt eget hjem, og enda viktigere, skal besteforeldre få passe barna, så må de kunne si ifra til unga også.

Skrevet

Trist at det skal være sånn

Skrevet

Om ho kjefta ved å vere sint og rope, så synes eg ikkje det er greit for nokon, sjølv om det av og til kan sprekke.

Men svigermor og alle andre kan setje barnet på plass/rettleie det dersom det trengs. Om me er til stades og ser det som skjer, så synes eg det er mest naturleg at eg eller faren tek oss av det sjølve. Men me har heilt klart ikkje monopol på å oppdra ungane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...