Gå til innhold

Lommepenger 17 åring i syden...hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter skal være med venninne og hennes familie 1 uke til syden. Får frokost på hotellet.

Hun må da ha penger til lunsj, middag, snacks, brus, is, aktiviteter, litt shopping.

Hvor mye skal vi beregne på dette i utgangspunktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om en familie på 4 bruker 2000 kr om dagen burde hun klare seg godt på 500 kr.

Siden hun er 17 år har hun kanskeje noe penger selv som hun kan legge i shopping om hun vil bruke mere?

Skrevet

2000 + egne sparepenger til shopping ol burde holde, men da må un være forsiktig med pengene. "Aktiviteter" kan koste fra 50,- til 50.000,-. Det kommer bare ann op hva de skal gjøre og hva de har penger til.

Skrevet

2000,- var lite. Jeg ville sendt med 4000,-

Skrevet

Har ikke en 17-åring jobb og tjener egne penger??? :o

Skrevet

Jeg ville sendt med 4000-4500 kr. Det ville være dumt hvis det er datteren din som er avgjørende for hva de kan finne på i løpet av ferien.

Gjest amandine
Skrevet

Du sender med henne en tusenlapp som kan brukes(regner med hun har penger selv, også). I tillegg til dette sender du med henne en lukket konvolutt med 2-3000 kroner i. Denne er krisepenger i tilfelle ett eller annet skulle skje, men disse pengene skal ikke brukes med mindre det er helt helt nødvendig.

De skal leveres tilbake når hun kommer hjem, men skal gi henne trygghet mens hun er der.

Skrevet

Så lenge hun må handle alt av måltider utenom frokost, så hadde jeg sendt med 1000 kr dagen. Alltså 7000 for en uke. :)

Skrevet

Jeg vil si at jeg tror hun trenger ca 2000,- til mat og andre nødvendige ting. Det burde holde greit, men det er ikke nok til fine resturanter eller shopping. Om hun skal få mer av foreldrene synes jeg bør diskuteres. Det er ikke er noen selvfølge.

Har hun ikke penger selv til slike ting og eventuelt hvorfor?

Hva får andre søsken i ferien?

Hva skal resten av familien gjøre i ferien?

Hvordan er familiens økonomi?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om hun skal ha til 3-4 måltider om dagen pluss drikke, is og evnt snacks så ville jeg hvertfall lagt meg på 500-600 kr dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...