mari10 Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Hva gjorde dere den måneden det lyktes for dere? Prøvd i to år,vært til utredning og ingen ting galt med noen av åss:/ prøvd det meste av kjerringråd...
Elsa88 Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Her var det bare bruk av kalendermåten og hadde oss 2 dager før og 2 dager etter eggløsning. Tok det ganske rolig.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. juni 2012 #3 Skrevet 26. juni 2012 Uplanlagt, har PCO og gikk på pergo sist med nr 2. Dvs denne var uplanlagt - kanskje ikke noe stress, ikke noe fokus, og ren og skjær flaks?.. Det viktigste er vel å ikke stresse og ikke tenke på det! Vet det er vanskelig - tro meg! (Slet med Jonas i to år!) Ønsker dere lykke til, og en ting til: Ikke gi opp - bare tenk litt mindre på det - eller invester i egglØsningstester/fertilitymonitor eller hva det nå heter =) Klem og lykke til!
Kakaoen Skrevet 26. juni 2012 #4 Skrevet 26. juni 2012 Vi holdt også på i nesten to år. Fikk medisiner for stoffskifte, men gikk på de i mer enn 6 mnd før noe skjedde. Så jeg hadde "gitt opp". Tenkte egentlig at det ikke kom til å skje og vi trengte ivf eller no. Så vi hadde sex fordi vi var kåte i nærheten av EL Men brukte ikke tester fordi jeg var så imari lei av det
_JuNi_ Skrevet 26. juni 2012 #5 Skrevet 26. juni 2012 Vi bestemte oss endelig en ukes tid før EL at vi skulle begynne, og da klaffa det uken etter....så ja, vi er heldige sånn sett
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. juni 2012 #6 Skrevet 26. juni 2012 Her hadde vi gitt opp, og jammen klaffet det ikke når tankene var et annet sted. Ikke hadde vi mye sex heller. Lettere sagt enn gjort for noen, men sånn var det i hvertfall her... Kom ikke på å teste en gang før en del over IKM Sist klaffet det første forsøket etter prevansjonsslutt. Lykke til
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 26. juni 2012 #7 Skrevet 26. juni 2012 Lakrisrotkapsler, daglig sex rundt eggløsning.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 26. juni 2012 #8 Skrevet 26. juni 2012 Hva gjorde dere den måneden det lyktes for dere? Prøvd i to år,vært til utredning og ingen ting galt med noen av åss:/ prøvd det meste av kjerringråd... Hehe, vi gjorde ingenting spesielt! hadde bestemt oss for å vente med en lillebror/søster til jeg var ferdig på sykepleien. Men så jobbet sambo i en tunell, å den måtte vi jo innvie. Så vips var jeg gravid:) Så jeg anbefaler å gjøre det en spesiell plass jeg:) da tenker du ikke noe over det og hele stemningen et litt kinky:) nyttet vertfall for meg:)
Ullsokken Skrevet 26. juni 2012 #9 Skrevet 26. juni 2012 (endret) Kutta ut kaffe og røyk, og hadde sex hver dag ( opptil flere ganger om dagen ) . Så mye sex kun fordi vi hadde lyst :-) Han slutta også å røyke :-) Endret 26. juni 2012 av Ullsokken
Grynet:) Skrevet 26. juni 2012 #10 Skrevet 26. juni 2012 Jeg prøvde veldig mye rart.. Akkurat den mnd det klaffet hadde jeg kuttet nesten all koffein. Jeg tok akupunktur en gang i uken, og tok bidronninggele og progesteronkrem. Sambo spiste tilskud av sink, og paranøtter pga seleninnholdet. Jeg prøvde ut temping på den tiden, og den mnd var EL faktisk nesten en uke forskjøvet. Veldig greit å få med seg
Squirrel79 Skrevet 26. juni 2012 #11 Skrevet 26. juni 2012 Første gangen kan jeg ikke si noe om, for da oppdaget jeg i uke 6 at jeg var gravid... Andre gangen så tok jeg EL tester. Fikk aldri positiv test før jeg gikk tom (hadde EL senere enn forventet) men vi hadde sex annenhver dag likevel. Og det klaffet. Var andre PP med nummer to.
Lille spire 12 Skrevet 26. juni 2012 #12 Skrevet 26. juni 2012 Bodde fra hverandre rundt den tida pga studie. Han var hjemom ca 2 ganger i uka, hvor jeg trodde det ikke kom til å klaffe... Er nå 21 uker:-)
Celcius73 Skrevet 26. juni 2012 #13 Skrevet 26. juni 2012 Ett par måneder før jeg ble gravid hadde jeg akkurat begynt på en utrensing og kostholdsendring, pluss at jeg begynte med soneterapi og øreakupunktur behandling. Formålet var å komme i form igjen etter en lengre sykdomsperiode (og med et lite håp om å kanskje bli gravid ut på våren en gang). Vi tenkte svært lite på å klaffe på eggløsning og prøve å bli gravid, for det har ikke vært en enkel sak. Men i romjula, så klaffet det visst veldig godt! Nå er jeg øyeblikkelig 28 uker på vei, og jeg er nesten like forundret over mirakelet idag som da jeg testa positivt
Apple80 Skrevet 26. juni 2012 #14 Skrevet 26. juni 2012 Mange av de som får hjelp med ivf eller inseminasjon eller andre måter, er det jo ikke noe "galt" med. De får det ikke til på egenhånd også funker det med litt hjelp fra sykehuset.. Den måneden det klaffet for oss var den måneden vi prøvde ivf(etter å ha forsøkt på egenhånd i 1,5 år).. Ikke akkurat noe kjerringråd ;-P
VinterSol+2 Skrevet 26. juni 2012 #15 Skrevet 26. juni 2012 El-testet etter et halvt års prøving. Jeg har bakovervendt livmor, og innså at sjansene var bedre med meg på topp. Det var jo sånn de andre har blitt unnfanget... Og jammensann, da satt spira.
Katta_ Skrevet 26. juni 2012 #16 Skrevet 26. juni 2012 Vi bruke el-kalkulatoren på babyverden faktisk, og hadde sex et par dager før og etter. Vi traff blink ved første forsøk, og barnet ble faktisk unnfanget på vår første bryllupsdag
Mrs.Steel Skrevet 26. juni 2012 #18 Skrevet 26. juni 2012 Jeg hadde influensa som var på det verste den dagen EL-testen slo ut. Var litt sånn "jaja, vi får vel kjøre på da...." og sannelig funket det ikke :-) Leste senere at når man er syk konsenterer kroppen seg om å bli frisk, og legger ikke merke til "femmedlegemer" (les sæd) - derfor er det større sjangse for at egget blir befruktet.
lilleluli Skrevet 26. juni 2012 #19 Skrevet 26. juni 2012 etter 1,4 år klaffet det å det var kun en dag..pga kraftig influensa så jeg skjønner ikke hvordan det egentlig hadde gått til pga el skulle komme 12 dager etter vi hadde sex..men noe hadde klaffet da...hehe...
iok med sønn <3 Skrevet 27. juni 2012 #20 Skrevet 27. juni 2012 Første gang tror jeg vi hadde spart oss å hadde to ganger rundt eggløsning, ca en før og en etter... Nå trodde jeg ikke at det skulle gå, for det var bare en gang på en hel mnd, å det var FøR eggløsning... Vært veldig avslappet, og ikke "prøvd" så veldig, men tatt det som det kommer... blir vi gravid er det fint liskom... Men vi er forskjellige, og det er ikke sikkert dette går for deg? Men som andre som trodde de ikke kunne få, og adopterte, ble jo gravid med en gang etter de fikk barnet hjem, så jeg tror det har noe med å slappe av å ikke anstrenge seg for mye.. Lykke til
FanteGuri Skrevet 28. juni 2012 #21 Skrevet 28. juni 2012 Jeg har aldri tatt hverken EL-tester eller hatt mer sex enn vanlig, har ikke tenkt på at jeg måtte bli gravid. Første gang var det ikke planlagt, jeg ble gravid etter at kondomet sprakk.. Andre gang var det planlagt, jeg ble gravid på første forsøk etter prevensjonsslutt. Tredje gang var det ikke planlagt, jeg ble gravid selv om jeg brukte minipillen til punkt og prikke.. Er nok relativt fruktbar ;-)
*Ruger på novembersnuppe* Skrevet 28. juni 2012 #22 Skrevet 28. juni 2012 Vi brukte EL-tester, og hadde sex de tre dagene den var positiv. I tillegg drakk jeg masse grapefruktjuice og prøvde å senke skuldrene. Dette var 11 pp etter MA, og vi hadde fått time til utredningssamtale.Den ble booket om til tidlig UL
Vinterblomst Skrevet 28. juni 2012 #23 Skrevet 28. juni 2012 Jeg hadde fått beskjed om at jeg hadde liten sjanse for å bli gravid. Men kjæresten er så positiv at han fikk de triste tankene til å fly:) Etpar måneder etterpå valgte jeg å el-teste og fikk positiv test; vi hadde masse sex flere dager på rad. Ikke plikt-sex, det er ikke noe for meg hehe. Kun pga lyst og kåthet Tror faktisk det er viktig. Jammen ble det klaff for oss, tross vitenskapens negative svar!! Spiste normalt + folat.
MammaBrum Skrevet 28. juni 2012 #24 Skrevet 28. juni 2012 Selv pendla jeg tur-retur fertilitetsklinikken et par ganger i uka på ul Og til dere som var forkjøla: et kjerringråd er jo at slimløsende hostesaft gjør det lettere for disse små svømmerne
Kaja_07 Skrevet 28. juni 2012 #25 Skrevet 28. juni 2012 1.gang - var på ferie, stresset ikke med å prøve. 2.gang - tok eggløsningstest. 3.gang - hadde flaks - var en stressende måned så ingen av oss hadde overskudd til å prøve - men den ene gangen gav utslag... ;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå