Gå til innhold

Hvilket engelsk navn klinger...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

William

Thomas

Martin

Anna

Skrevet

Kevin

Michael

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Pål=Paul

Skrevet

Jenny

Amanda

Leah

Joseph

Peter

mange egentlig..

Skrevet
Kevin Michael

Kevin er et blodharry navn. Jeg ville aldri ansatt noen med navnet Kevin.

Engelske navn er stort sett harry(!) i norsk sammenheng. Hvis du lurer på hvorfor vi kaller navnene harry, se http://no.wikipedia.org/wiki/Harry_%28slang%29

Skrevet

Thomas

Martin

Anna

Michael

Paul

Amanda

Joseph

Peter

Leah

har alle det til felles at de IKKE ER ENGELSKE NAVN!

Skrevet

Arthur

Henry

Benjamin

Victor

Scott

Liam

Brian

Tim

Tom

Oscar

Philip

Isak

William

Jacob

Samantha

Molly

Lilly

Stella

Alma

Annie

Marie

Savanna

Sienna

Heidi

Ruth

Lisa

Linn

Nora

Hanna

Jenny

Josefine

Ikke alle som er engelske, men går fint ann på både norsk og engelsk :)

Skrevet
Kevin Michael
Kevin er et blodharry navn. Jeg ville aldri ansatt noen med navnet Kevin. Engelske navn er stort sett harry(!) i norsk sammenheng. Hvis du lurer på hvorfor vi kaller navnene harry, se http://no.wikipedia.org/wiki/Harry_%28slang%29

Hvorfor ville du ikke ansatt noen som het Kevin? Om du mener det, er du utrolig barnslig og håper ikke du er arbeidsgiver..

Skrevet
Kevin Michael

Engelske navn er stort sett harry(!) i norsk sammenheng. Hvis du lurer på hvorfor vi kaller navnene harry, se http://no.wikipedia.org/wiki/Harry_%28slang%29

Jeg må nå si at min mening er noe annerledes. Internasjonale navn i dagens samfunn er ofte et pluss, men selvfølgelig går det en grense et sted. Synes ikke det er riktig å uttale navnet på engelsk i norge, men fint å ha et navn som er enkelt å bruke i utlandet.

Jeg må si at det jeg synes er mest harry ang navn er gamle navn man forbinder med gamle mennesker. Eks, Ola, Else, Anton, Per, Helga, Asta, Bodil, Jon (john) osv.. *grøsse*

Skrevet
Arthur Henry Benjamin Victor Scott Liam Brian Tim Tom Oscar Philip Isak William Jacob Samantha Molly Lilly Stella Alma Annie Marie Savanna Sienna Heidi Ruth Lisa Linn Nora Hanna Jenny Josefine Ikke alle som er engelske, men går fint ann på både norsk og engelsk :)

Ja, det tyske navnet Heidi, kjent fra Johanna Spyris romaner, er ikke akkurat noe engelsk navn.

Skrevet
Kevin Michael

Engelske navn er stort sett harry(!) i norsk sammenheng. Hvis du lurer på hvorfor vi kaller navnene harry, se http://no.wikipedia....rry_%28slang%29

Jeg må nå si at min mening er noe annerledes. Internasjonale navn i dagens samfunn er ofte et pluss, men selvfølgelig går det en grense et sted. Synes ikke det er riktig å uttale navnet på engelsk i norge, men fint å ha et navn som er enkelt å bruke i utlandet.

Jeg må si at det jeg synes er mest harry ang navn er gamle navn man forbinder med gamle mennesker. Eks, Ola, Else, Anton, Per, Helga, Asta, Bodil, Jon (john) osv.. *grøsse*

Kevin er i Norge ansett som er harry navn som stempler arbeiderklasse i pannen til barnet for alltid. Dette finnes det forskning på. Ingen på Oslo vest heter Kevin.

Man kan fint ha et internasjonalt navn uten å ha et stigmatiserende harry navn.

Skrevet
Arthur Henry Benjamin Victor Scott Liam Brian Tim Tom Oscar Philip Isak William Jacob Samantha Molly Lilly Stella Alma Annie Marie Savanna Sienna Heidi Ruth Lisa Linn Nora Hanna Jenny Josefine Ikke alle som er engelske, men går fint ann på både norsk og engelsk :)
Ja, det tyske navnet Heidi, kjent fra Johanna Spyris romaner, er ikke akkurat noe engelsk navn.

Har aldri skrevet at det er et engelsk navn! Men det går fint ann og si det på både norsk og engelsk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...