Isola&Lille+julegave Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Min beste venninne ble psykisk syk og fikk diagnosen bipolar pga hasjrøyking. Alkohol var også et problem. Hun ble så ille at hun ble psykotisk. Var helt forferdelig å se på!! Nå, 4-5 år senere har hun fremdeles en lang vei å gå, men hun er ikke psykisk syk lenger. Heldigvis!! Det at hun ble gravid og ble mor reddet livet hennes. Hun har ikke fyra en bønne siden.
Katteskinnet Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Hasj kan både forårsake, forverre og fremskynde psykisk lidelse. Har en i familien som fikk psykoser pga hasj og stakk ihjel en politimann Han er på lukket avdeling i dag, og der vil han nok bli resten av sitt liv. Derfor er jeg så skeptisk til legalisering, siden dette omtrent blir en klapp på skulderen fra myndighetene når folk velger å i verste fall ødelegge psyken.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Spesielt dårlig hasj er ille! Det blir den gjerne da den er ulovlig, da har den reist og blitt solgt i mange ledd. Pluss at den er med å støtte mafiavirksomhet. Blir litt som forskjellen på å drikke forferdelig dårlig hjemmebrent sprit, kontra nyte en god vin laget av seriøse vingårder med erfaring og forskning. Man kan skille ut de stoffene i cannabis som gir lykkefølelse, og de som gir angst, matlyst, osv.. Gjort masse forskning på dette. Men generelt er ikke rus et godt tiltak for psykisk syke, da ville jeg heller satset på sunn mat, trening, meditasjon og ophold i naturen, samt gode samtaler med en klok, ikke-dømmende person.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå