Turtelduen Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Har jo som noen kanskje har fått med seg fått påvist mulig toksoplasmose. 2 svak positiv og en positiv. Det er fortsatt mulighet for at det er falske positivt. Men nå går tankene igjen. I hele dag har jeg stort sett vært til sengs. Jobbet mye inne og ute og var helt utslitt i dag. Dette pleier å skje når jeg anstrenger meg for mye. Men nå så kjenner jeg mye svake smerter som ved en fødsel... Kjenner masse murring og så langt jeg kan huske fra sist fødsel så var det på samme steder jeg hadde skikkelig vondt under fødsel... Jeg er 19 uker, er dette vanslige kynnere? Er redd for å abortere, at babyen likevel har skader som ikke ultralyd viste... Er redd for at kroppen reagerer sånn fordi babyen er for syk til å leve... Vet jeg burde ringe noen for å få svar, men jeg klarer ikke få meg til det... Hjelp...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Jeg syns du burde ringe til noen som kan være sammen med deg og som du kan snakke med. Du bør kanskje ikke være alene akkurat nå, men sammen med noen som kan gi deg en klem, en plate med sjokolade, et varm ullpledd og som kan ringe legevakten / sykehuset for deg og som kan bli med deg slik at du slipper å dra alene. Du må ikke sitte alene å være redd, søte deg. Klem!
Turtelduen Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2012 Huff, er nok litt for trøtt... Hadde jo kommet til det at alt er Ok... Men hvordan er kynnere igjen? Husker ikke jeg... Jeg kjenner jo mye liv...
Gjest yrild Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Det kan være helt vanlige kynnere, men jeg er helt enig med Lykke Fryd. Ikke sitt alene. Få noen til å komme til deg eller dra på besøk til noen som du kan klage litt til, se på tullefilmer og spise sjokolade med. Jeg har ikke vært igjennom det du går igjennom, men vi fikk en veldig dårlig trippeltest og måtte både vente på å få tatt morkaketest og på resultatet. Det var heeeelt grusomt! Hos oss gikk imidelertid alt bra :-) Krysser fingrene for at du kun har måttet uroe deg unødig!!
Zana123 Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Støtter Lykke Fryd over her. Om man sitter og surrer alene med dumme tanker og uro blir det sjeldent bra. Håper noen kan være hos deg, og hjelpe deg med å få undersøkt hva som skjer med kroppen din! Mye stress kan helt klart føre til kynnere aå det trenger ikke være verre enn det... Støttene trøsteklem!
Gjest sug lut Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Har jo som noen kanskje har fått med seg fått påvist mulig toksoplasmose. 2 svak positiv og en positiv. Det er fortsatt mulighet for at det er falske positivt. Men nå går tankene igjen. I hele dag har jeg stort sett vært til sengs. Jobbet mye inne og ute og var helt utslitt i dag. Dette pleier å skje når jeg anstrenger meg for mye. Men nå så kjenner jeg mye svake smerter som ved en fødsel... Kjenner masse murring og så langt jeg kan huske fra sist fødsel så var det på samme steder jeg hadde skikkelig vondt under fødsel... Jeg er 19 uker, er dette vanslige kynnere? Er redd for å abortere, at babyen likevel har skader som ikke ultralyd viste... Er redd for at kroppen reagerer sånn fordi babyen er for syk til å leve... Vet jeg burde ringe noen for å få svar, men jeg klarer ikke få meg til det... Hjelp... Hvis du er redd, og det er svært forståelig, så drar du du ned på føden og får det sjekket. Ta med deg alt av papirer og sånt, ikke sats på at de har tilgang på dine papirer/epikrise. Jeg ville heller troppet opp enn ringt, det er ingen grunn til å la dem få mulighet til å avvise deg på tlf. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, jeg sier det fordi jeg hadde mange skremselsrunder i det ene av mine fullførte svangerskap og det var faktisk både nødvendig og ikke minst beroligende å få det sjekket ordentlig. I uke nitten vil du også komme inn på føden, ikke bli henvist til legevakten, i alle fall har de sykehusene jeg hadde med å gjøre en grense på uke 17, tror jeg det var (blødninger flere ganger, og selvsagt på reise og sånn... så helt urelatert til toxo, men jeg endte altså med overnatting et par ganger på div sykehus). Du har så mye erfaring med å være gravid at om du skremmes av det du kjenner nå så gjør noe reelt med det. Tenker på deg og ønsker deg lykke til.
mammatetogansketette:)) Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Hei, håper det går bedre med deg:) Hvis du er redd, så ring- eller helst dra til føden en tur. å være redd er forferdelig, som regel er det heldigvis ingen grunn til å være redd, og jordmødre er jo der for de gravide, man bør uansett ta kontakt om man føler seg usikker... veldig godt å bli beroliget, vite at alt er greit og hva det er man kjenner! Du spør hvordan kynnere kjennes- det er veldig individuelt- jeg kjente bare at hele magen strammet seg, fikk omtrent "melkesyrefølelse" i magemusklene, bare skikkelig ubehagelig, mens noen kjenner det som svake rier, med smerter i rygg og/ eller mage, andre andre smerter som ikke minner om rier heller... Kan også føles annerledes i ulike svangerskap hos samme kvinne har jeg forstått.
Janusina Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Det er ikke bra for babyen om du stresser , så for babyen sin skyld, så bør du oppsøke noen. Jeg hadde virkelig ikke nølt. Babyen kommer alltid først!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå