Gå til innhold

Drittrygg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slet veldig med bekkenlåsninger i siste svangerskp, men var altfor sløv til å oppsøke hjelp/få behandling. Lurer på om jeg ikke betaler for det nå, ett år etter. Bekkenet er ok, men merker veldig at jeg har veldig begrenset bevegelighet i ryggen. Stivner fort, og plutselig låser alt seg. Itillegg begynner jeg å merke vondty fra 2 prolpser jeg har slitt med for noen år tilbake. Så kommer spørsmålet: hvilken behandlingsform velger jeg i jungelen av osteopater, fysioterapeuter, kiropreaktikere, manuellterapeuter,akupunktører o.s.v..... Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg eeeelsker kiropraktoren:)

Et par-tre behandlinger, så er det full bevegelighet igjen. Jeg har hatt låsninger et par ganger i året siden jeg ble gravid.

Skrevet

Jeg ville først ha fått sjekket ift låsninger, da har du valget mellom kiropraktor, manuell terapeut og naprapat.

Hjelper lite å rette bare på muskulatur hos vanlig fysioterapeut hvis du har ordentlige leddmessige låsninger.

Når det er sagt så trenger du kanskje behandling av muskulaturen også. Raskeste måten å løsne stram muskulatur er triggerpunktakupunktur, også kalt ims og dry needling.

Og så må du komme i gang med riktig trening og tøyninger for å holde deg bra videre også.

Jeg foretrekker selv kiropraktorer til låsninger, men finnes det gode naprapater eller manuellterapeuter der du bor så er de også ofte gode. De jobber også ofte mer med muskulaturen og gir ofte mer detaljerte øvelser ift trening og tøyninger. En del naprapater og manuell terapeuter bruker også muskelakupunktur.

Hva du velger å begynne med kommer jo også an på hvor du bor og tilbudet av behandling der, hvilke ulike terapeuter som finnes der og om disse er gode.

Skrevet

Jeg sliter også med det, går til kiropraktor :)

Skrevet

Trening.

Gå på mykt underlag, stier i skogen ol og tren styrke. Få et treningsopplegg av en fysioterapaut og følg det. Det fikser ryggen for de fleste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...