Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 ....og kan anbefale et fint hotell og bra restauranter? Hva synes dere om denne byen?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Har ikke vært der enda, men skal dit på høstferie. Vi har bestilt rom på Hilton. Ser veldig bra ut og perfekt beliggenhet i forhold til byen. Har kjøpt lonely planet guide og begynt å finne ut hva vi skal gjøre der.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Byen heter egentlig Danzig. De som bor der nå flyttet dit på 50-tallet. Alle de opprinnelige innbyggerne ble utsatt for etnisk rensing. Litt som om alle innbyggere i Oslo hadde blitt fordrevet til Danmark og Oslo nybefolket med finner. Viktig å huske på hvis man besøker byen. Se/les filmen/boken Blikktrommen. I Polen/øst-Europa er folk også veldig nasjonalistiske, noe som er uvant for nordmenn, og har sin helt egen bestemte tolkning av historien.
Morshjertet <3 Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Vi har også sett litt på hotellet Hilton, men det får jo en del kritikk for bl.a harde senger ser jeg. Ser at Sas hotellet bare får gode tilbakemeldinger. Vanskelig å velge. Ser at disse hotellene er femstjernes. Hva betyr femstjernes der likssom? Er de da flottere enn hotell her i Norge?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Vi har også sett litt på hotellet Hilton, men det får jo en del kritikk for bl.a harde senger ser jeg. Ser at Sas hotellet bare får gode tilbakemeldinger. Vanskelig å velge. Ser at disse hotellene er femstjernes. Hva betyr femstjernes der likssom? Er de da flottere enn hotell her i Norge? Har ikke sett noen kritikk for det men veldig mange positive omtaler om både sengene, beliggenhet, frokost, basseng mm. Vi har bestilt delux rom Det er vel samme stjenresystem der som alle andre plasser så 5 stjerner er veldig bra.
Gjest Gul stjerne Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Jeg har bodd på sas, det var helt fint, men litt mørkt og trasig, og kjedelig frokost. Husker at jeg tenkte det ikke fortjente 5 stjerner. Men beliggenheten er perfekt, og sengene nydelige
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2012 #9 Skrevet 26. juni 2012 Byen heter egentlig Danzig. De som bor der nå flyttet dit på 50-tallet. Alle de opprinnelige innbyggerne ble utsatt for etnisk rensing. Litt som om alle innbyggere i Oslo hadde blitt fordrevet til Danmark og Oslo nybefolket med finner. Viktig å huske på hvis man besøker byen. Se/les filmen/boken Blikktrommen. I Polen/øst-Europa er folk også veldig nasjonalistiske, noe som er uvant for nordmenn, og har sin helt egen bestemte tolkning av historien. Veldig lite diskriminerende du var... not! Jeg er østeuropeisk selv, og opplever at vi ikke er noe mer nasjonalistiske enn dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå