Gå til innhold

Kan man kjøre på paralgin forte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo varseltrekant på dem? Jeg mener nei, men mannen og kompisen hans mener at det er en vurdering opp til den enkelte. Synes det høres veldig rart ut når folks oppfatning er/kan være veldig forskjellig. Ekkelt å tenke på at det er folk som er uegnet men tror de er velegnet (på paralgin) ute i trafikken.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke helrød trekant så da kan man kjøre visst man selv vurderer at man kan, så mannen og kompisene har rett :)

Skrevet

Det er ikke forbudt, men man skal visespessiell forsiktighet ved bilkjøring. Hvis man har brukt medisinen over tid og vet at man ikke blir sløv eller liknende av den er det lov å kjøre bil.

Skrevet

Om det er hvitt i midten av trekanten betyr det vel bare at de skal brukes med forsiktighet av folk som skal kjøre?

Jeg kjører ikke på medisiner med trekant, jeg blir jo nesten susete av paracet, men jeg vet andre gjør det. Er ganske sikker på at det ikke er ulovlig. Svigermor som har gått på sterke smertestillende i 20 år har jo en helt annen tålegrense for det enn meg som aldri har tatt sterke smertestillende. Eneste jeg har fått med trekant på er hostesaft...

Skrevet

Fra Felleskatalogen: Kan gi døsighet, og betjening av maskiner, motorkjøretøyer o.l. bør unngås. :)

Skrevet

Man har ikke lov til å kjøre bil hvis man har stoffer i blodet som påvirker kjøreevnen mer enn 0,2 promille av alkohold - ny lovendring fra 1. februar i år.

Dessverre er det mange som kjører rundt ruspåvirket fordi de ikke innser at de har nedsatt reaksjonevne og oppfattelsesevne :( Disse forårsaker hvert fjerde dødsfall i trafikken hvert år - dvs disse rusa folka som ikke forstår at de ikke er egnet til å kjøre dreper 50 personer hvert år!

Jeg mener det er helt uansvarlig å kjøre med trekantmerkede medikamenter i systemet!!!!!

http://m.nrk.no/m/ar...art_id=17937922

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...