Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Ja, hva syns dibberne og bimerne om gåseler på aktive unger? Tenker da på 1-3å.. Er gåseler greit enkelte steder, eller er det et tegn på mangel av oppdragelse, og like ille som ferber? Ja, jeg vurderer faktisk gåsele. Kjøpte en sånn sele for å ha i vognen, og da fulgte det med ett bånd slik at den kan brukes til gåsele.. Har en aktiv 2åring som følger strømmen av spenning, og ikke alltid vil høre på sin høygravide pesende vaglende mor. Vi skal til Danmark og dyreparken i sommer.. Han er vant med gåsele fra bhg. Men allikavel så vet jeg ikke.. Får litt følelse av at det er skikkelig fy. Aldri sett noen unger med det, utenom bhgunger.. Den ville jo ikke blitt brukt hele tiden, kun der det er masse folk og når han er på det humøret at han helst vil gå/løpe og ikke vil sitte i vogn.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Aner ikke om det er fy fy, men kommer hvertfall til å bruke det på min snart 2åring på plasse med masse folk. Den vi har er en liten sekk med batmann vinger på og ett bånd til å holde i. Bånde han tas lett av og på når vi kommer inn og og ut av folkemengdene. Jeg er av den oppfatting at uansett hvor vel oppdragen barnet er tar det 2 sekunder for en liten pjokk og forsvinne i folkemengder.
Von Hertelhofen Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Det er viktigere at ungen er trygg enn hva tilfeldige mennesker på gaten mener om seler! Hvis ungen din godtar det så hvorfor ikke. Jeg vet om folk som har hatt lyst på, men som ikke har turt pga hva andre tenker. Jeg hadde tenkt at det er en svært aktiv unge som stikker av når han har sjangsen... Noen sa til meg at i Skottland var seler nærmest påbudt på smårollinger (fordi det er så veeldig mye kidnapping der)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Mulig det er fy, men jeg skulle gjerne hatt en! Har en liten tass som fylte to sist uke, og som stikker avgårde støtt og stadig. Hadde termin på lørdag, så er temmelig høygravid, og gjeting av toåringen ytterst på bryggekanten mens jeg ser etter de to større er av og til for spennende :s
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Hvor har du kjøpt den sekken anonym? Den hørtes jo veldig grei ut. Ja, helt klart at det viktigste er at han er trygg, men ville bare høre meninger.. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 hei hi!Har kjøpt den via en privatperson som får ei venninne i usa til å kjøpe litt forskjellig slike ting for ho. Men er rimlig sikker på at du kan få kjøpt på nette, kansje ebay har. Men sjekk og ut nettbutikker som driver med stæsj til barn. hilsen anonym
LeTwinsA Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Helt ok. Bedre det enn att barnet blir skadet eller kommer bort?
soleia Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Alternativet er ofte at ungen må sitte (fastspent) i vogn, og då må då gåsele vere minst like bra. Eg brukte ein slik på eldste her då me var på flyplass i fjor, for han var slik som stakk av på utforsking, same kvar me var. Hadde vorte nervevrak utan. Synes det høyres ut som ein god ide i ein dyrepark med mykje folk.
Kamomille Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 Vi har brukt det på våre barn, og synes det er en genial oppfinnelse! Mye bedre å bruke sele slik at barnet kan vandre litt "fritt" enn å spenne det fast i vogn eller tvinge det til å leie:)
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 jeg brukte det på min 1,5- 2 åring da minsta var baby. For meg var det eneste måten jeg kunne ha han med meg ut blant folk på, han eide jo ikke impulskontroll. Jeg ser jo veldig nytteverdien av det selv, og jeg fikk bare fine kommentarer. Et annet tips er om de har kjælebamser e.l., sett de i hundebånd og bind i vognen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå