Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Hvor nøyaktig er egentlig en terminkalkulator mtp når befruktningen fant sted? Første dag av menstruasjon skal jo tastes inn? Er det dagen man virkelig får blødning for fullt? Eller når det kommer bare littebitt blod? Hvordan beregne? La oss si at det kom litt blod 29 og full blødning 30 april. Kan noen dette? Jeg er en kløne på dette..Mange sier jo at eggløsningen er... ja, hvor lenge etter mensen? Hvem kan gi meg korrekt info her. Takk:) Gitt at jeg har en normal syklus. Har aldri sitti å telt dager, men tror jeg har 28 dagers.
Hybelkanina Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Terminkalkulatoren vil uansett bare være ca. hvis du skal beregne fra sist mens. Det er ulikt fra kvinne til kvinne også hvor i syklusen eggløsningen finner sted. Ikke heng deg opp i datoen du finner, det er uansett termindatoen som settes på ordinær ultralyd som blir tellende.
elimeli Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Men hun spør om det er fra d kommer litt eller full blødning. Lurer jeg også?
elimeli Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Er det stor sannsynlighet for å bli befruktet når man slutter mensen tirsdag 7 mai feks. Hvor lang tid tar det til når eggløsingen starter da?
elimeli Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Publiserte den litt for tidlig. Er det stor sannsynlighet for å bli befruktet den 13 mai når man slutter mensen tirsdag 7 mai feks. Hvor lang tid tar det til når eggløsingen starter da?
Hybelkanina Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Jeg er ikke noen ekspert på dette altså, men de som lager disse kalkulatorene regner vel normalt med at det tar 14 dager fra eggløsning til mens. Da må du egentlig se på når mensen din begynte og ikke når den sluttet, for det varierer jo i antall dager. Men sett at den startet 2 mai, og var ferdig 7 mai (er ikke 5 dager snittet på en gjennomsnittlig mens sånn ca?), så er "etter standarden" eggløsningen din 16 mai (hvis du har 28 dagers syklus), og da er det fullt mulig å bli befruktet den 13, fordi sædcellene lever inntil 5 døgn. Men igjen - det kommer jo helt an på lengden av syklus og når i syklusen din eggløsning kommer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå