Gå til innhold

Sukk...dette blir laaaange uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra i dag er ungene hjemme og har ferie. Jeg har av diverse grunner vært hjemme den siste tiden, så jeg kunne ha de hjemme. Og det ville de selvfølgelig gjerne, og de i bhg har hintet mye om at ungene har godt av fri, og at det er godt de kan være hjemme etc.

Syns ikke det er godt, jeg. Ikke så lenge. Det er tre uker til gubben ha ferie, og i mellomtiden har han flere jobbteiser. Så jeg er stort sett helt alene. Med minsten er det rollelek hele tida, mamma må være med på Lego og å være kaptein sabeltann, og jeg får ikke gjort noe i huset eller andre fornuftige ting. Vi har planer om mange turer, utflukter og sånn, men det blir mange kjedelige timer. Ikke er det sommervær, heller.

Skyt meg, men dette suger! Andre i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hjemme med storesøster pga at jeg er sykemeldt så "omplassering" hehe var ikke nødvendig da sfo er stengt i hele sommer. Hun ser på tv og nyter fri, men det blir ikke tv i 4 uker til far og lillebror får ferie, men det blir ut og leke og finne på ting. Hun er 7 år og regner med det er andre barn også hjemme på feltet her.

Lillebror blir snart 5 år og går i bhg fulltid. Jeg har sagt at jeg kommer til å ta han fri noen dager innimellom, men at jeg ikke vil si noe mer for det kommer an på min form + at det er kjekkere(/lettere) for meg å ha begge hjemme om de kan leke ute hele dagene. Personalet synes det er helt greit. De har ikke ytret meninger om at jeg er hjemme med storesøster og han er i bhg.

Har kjent på det samme som du sier når barna var mindre, men nå er de så store at de får leke selv. Jeg kan lese og sånn, men de klarer seg stort sett selv.

Skrevet

Akkurat derfor har jeg valgt å beholde barnehagen til siste dag før ferien, og heller ta ting spontant med dem. De elsker barnehagen, så både de og jeg får det best på den måten.

Men haler de ikke opp i gryninga da. De får sove ut og spise rolig frokost før de kommer dit sikkert som de siste, men før ting begynner å skje :)

Når jeg henter kommer an på været, for de vil aldri hjem når det er sol og varmt, da er leken der mye mer morsom enn hjemme :)

Skrevet

Ja, det er nettopp det. Det skal bli godt når de blir litt eldre, for de kan ikke gå alene rundt til naboene. Dvs eldste gjør det, men alle andre er på SFO eller bhg ennå. Å være ute med minsten betyr at vi sykler litt, at jeg og han sitter i sandkasse, hopper på trampoline eller luker sammen. Jeg har ikke et øyeblikks fred. Bortsett fra nå, de siste 10 minuttene hvor han ser på at storebror spiller Playstation.

Skrevet

Jeg syns det er litt dumt at man ikke kan kose seg hjemme med barna, men at det blir et ork å ha de hjemme. Jeg er hjemme med en baby nå og har en på 2år som er i bhg, men han er hjemme 1-2 dager i uken, og dette syns jeg er kjempe kos. Skulle helst hatt han hjemme med meg hver eneste dag, men det blir kjedelig for han i lengden da det ikke er andre barn hjemme her. Men gud som jeg nyter de dagene han er hjemme med meg, vi leker både inne og ute, vi baker, vi lager hytte, setter opp telt, jeg elsker å leke sammen med han, om noen år vil hans interesse for å leke med meg forsvinne, og da kan man angre seg for at man ikke gjorde mer ut av denne tiden... han skal ha 6 ukers sommerferie, far har 3 uker, og jeg gleder meg utrolig mye til vi skal nyte disse dagene som vi faktsik aldri får igjen!

Skrevet

Ja, skulle ønske jeg var litt mer som deg. Syns det er en flott egenskap å ha. Men dessverre, så kjeder jeg meg noe grundig,klarer ikke å kose meg med alle lekesituasjoner. Mulig jeg er for gammel, eller bare er sånn. Baking f.eks er moro i 5 minutter, så står bare treåringen og maser og griner om at jeg må komme, men da må jeg gjøre ferdig den hyggelige bakinga vi begynte med... Håper på strandvær snart, men det ser mørkt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...