Gå til innhold

Bursdagsregler, hva er vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, jeg vet at det har vært 100tråder om det før, men jeg har ikke åpnet en eneste en, for har ikke vært aktuelt før nå.. :P

Uansett, jeg aner jo ikke hva som er vanlig, har aldri vært i barnebursdag med gutten min før. Eller, kun hos venner, men ikke med bhgunger..

Dette er 3åringer, er det meningen at man skal bli igjen i selskapet? Eller ser foreldrene rart på deg da? Jeg vil egentlig ikke la han være der igjen alene, syns han er altfor liten. Han er 2,5.. Men kanskje han er for liten til selskap og.. :s

Hva gir man en 3år gammel gutt i gave? Prisnivå?

/Huleboer 27.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når barna er så små som 2.5 er det vanlig å bli igjen i selskapet.

Fra de er 3 drar enkelte alene i selkapet og fra 4 drar de fleste alene. Men selv om de er 5 er det ingen som reagerer om en av foreldrene er med, da alle utvikler seg forskjellig og noen er usikrere enn andre. Det verste som er når en arrangerer bursdag er når foreldrene forlater barna alene for tidlig.

Prisen på gaven pleier i snitt å være hundrelappen.

Skrevet

Gutten vår var 4 da han begynne å gå alene. Jenta vår på 2 1/2 år følger jeg enda. Vi har valgt å la barna bestemme selv når de vil gå alene. Kommer jo litt an på hvor selvhjulpen barnet er også ifht. Dobesøk og spising. Vi pleier å gi gave på rundt 100 lappen og det virker som de fleste rundt i de bursdagene vi har gått også legger seg der. Lykke til!

Skrevet

Mine har gjort litt begge deler etter hva de vil selv, men var alltid med til de var ca 4 år. Ofte er det masse for foreldrene også om alle bare går :P

Prisen kommer vel an på. Jeg pleier å legge meg på ca 50-100kr etter hvor gode venner de er. Kjøper noe tegnegreier ofte, eller uteleker. En film som er på tilbud eller noe sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...