Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Er det noen som har erfaring med å tjene litt ekstra penger mens man har permisjon? Jeg skal ikke jobbe, altså ikke ha gradert uttak. Jeg spurte på NAV og de sa at jeg skulle få nærmere beskjed, men kjekt å høre om noen har erfaring. Forstod det i så fall på hun i skranken på NAV at det ikke var noe problem og at det ikke gikk utover støtten fra NAV, men kom i tillegg ...?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Får du foreldrepenger kan du ikke jobbe om du ikke velger gradert uttak hos din arbeidsgiver og har skriftlig avtale med de. Rart at en på NAV som jobber med dette ikke vet dette, men er vel kansje ikke så veldig overaskende like vel.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Får du foreldrepenger kan du ikke jobbe om du ikke velger gradert uttak hos din arbeidsgiver og har skriftlig avtale med de. Rart at en på NAV som jobber med dette ikke vet dette, men er vel kansje ikke så veldig overaskende like vel. Jeg skal ikke jobbe, bare tjene penger HI
Von Hertelhofen Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Hvordan tjener man penger uten å jobbe? Fortell, fortell! Det eneste jeg vet er at du ikke kan ha lønnet arbeid i permisjon. Men det var ikke det du spurte om.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Hvordan skal du tjene penger uten å jobbe?? Du får ta gradert permisjon som oss andre som jobber i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Har du tenkt deg en tur til Bolivia på ferie og kjøpe med noen bager hjem? Siden du ikke skal jobbe, bare tjene penger mener jeg.... Har du lovlig inntekt skal det meldes ifra og blir igjen regulert i foreldrepengene.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Ja, jeg trodde jeg måtte ta gradert, men siden jeg ikke JOBBER mente hun på NAV at jeg ikke skulle det... (?) Det er snakk om en meget godt betalt affiliate-jobb jeg gjorde for en stund siden, men som fortsatt betaler seg månedlig i maaange år fremover helt uavhengig av min innsats. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Har du tenkt deg en tur til Bolivia på ferie og kjøpe med noen bager hjem? Siden du ikke skal jobbe, bare tjene penger mener jeg.... Har du lovlig inntekt skal det meldes ifra og blir igjen regulert i foreldrepengene. Hehe. Akkurat som det ikke finnes lovlige måter å tjene penger uten å jobbe på? Ja, det meldes fra om og jeg betaler skatt, men NAV mente det ikke påvirket foreldrepengene og at dette ikke var jobb. Jeg skjønner ikke helt hvordan det blir da, så derfor lurer jeg på om noen har erfaring. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 Ps: Meget godt betalt var å dra den litt langt altså, men i forhold til innsatsen jeg legger ned er jo timeslønnen skyhøy... HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 Har du tenkt deg en tur til Bolivia på ferie og kjøpe med noen bager hjem? Siden du ikke skal jobbe, bare tjene penger mener jeg.... Har du lovlig inntekt skal det meldes ifra og blir igjen regulert i foreldrepengene. Hehe. Akkurat som det ikke finnes lovlige måter å tjene penger uten å jobbe på? Ja, det meldes fra om og jeg betaler skatt, men NAV mente det ikke påvirket foreldrepengene og at dette ikke var jobb. Jeg skjønner ikke helt hvordan det blir da, så derfor lurer jeg på om noen har erfaring. HI Siden det ikke virker som om noen her, bortsett fra deg, skjønner hvordan man kan tjene penger uten å jobbe, så spørs det om det er noen som kan hjelpe deg
Tauriel Skrevet 25. juni 2012 #11 Skrevet 25. juni 2012 Spørs om ikke det sees på som "opptjente" goder. Da går det ikke utover stønader (nå kan jeg ta helt feil, men fikk både bonus og feriepenger fra gamlejobben da jeg var ferdig og hadde ledighetstrygd. Og de trakk ingen ting, for det var opptjente goder fikk jeg beskjed om)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #12 Skrevet 25. juni 2012 Har du tenkt deg en tur til Bolivia på ferie og kjøpe med noen bager hjem? Siden du ikke skal jobbe, bare tjene penger mener jeg.... Har du lovlig inntekt skal det meldes ifra og blir igjen regulert i foreldrepengene. Hehe. Akkurat som det ikke finnes lovlige måter å tjene penger uten å jobbe på? Ja, det meldes fra om og jeg betaler skatt, men NAV mente det ikke påvirket foreldrepengene og at dette ikke var jobb. Jeg skjønner ikke helt hvordan det blir da, så derfor lurer jeg på om noen har erfaring. HI Siden det ikke virker som om noen her, bortsett fra deg, skjønner hvordan man kan tjene penger uten å jobbe, så spørs det om det er noen som kan hjelpe deg Hehe. Det er faktisk en ganske vanlig måte å tjene litt ekstra på. Men ja, får bare høre helt spesifikt med NAV hvordan jeg skal søke om foreldrepenger, så jeg fyller ut feil på skjemaet. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #13 Skrevet 25. juni 2012 Spørs om ikke det sees på som "opptjente" goder. Da går det ikke utover stønader (nå kan jeg ta helt feil, men fikk både bonus og feriepenger fra gamlejobben da jeg var ferdig og hadde ledighetstrygd. Og de trakk ingen ting, for det var opptjente goder fikk jeg beskjed om) Ja, jeg fikk beskjed om at det ikke gikk utover hva jeg får i foreldrepenger i alle fall. De beregner ikke grunnlag for denne ekstrainntekten, men kun fra min faste jobb. Jeg beholder ekstrainntekten i permisjonen, men fant ingen informasjon om å TJENE ekstra penger, kun å JOBBE.. Jaja, jeg hører med NAV igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #14 Skrevet 25. juni 2012 Spørs om ikke det sees på som "opptjente" goder. Da går det ikke utover stønader (nå kan jeg ta helt feil, men fikk både bonus og feriepenger fra gamlejobben da jeg var ferdig og hadde ledighetstrygd. Og de trakk ingen ting, for det var opptjente goder fikk jeg beskjed om) Ja, jeg fikk beskjed om at det ikke gikk utover hva jeg får i foreldrepenger i alle fall. De beregner ikke grunnlag for denne ekstrainntekten, men kun fra min faste jobb. Jeg beholder ekstrainntekten i permisjonen, men fant ingen informasjon om å TJENE ekstra penger, kun å JOBBE.. Jaja, jeg hører med NAV igjen.
Tauriel Skrevet 25. juni 2012 #15 Skrevet 25. juni 2012 Spørs om ikke det sees på som "opptjente" goder. Da går det ikke utover stønader (nå kan jeg ta helt feil, men fikk både bonus og feriepenger fra gamlejobben da jeg var ferdig og hadde ledighetstrygd. Og de trakk ingen ting, for det var opptjente goder fikk jeg beskjed om) Ja, jeg fikk beskjed om at det ikke gikk utover hva jeg får i foreldrepenger i alle fall. De beregner ikke grunnlag for denne ekstrainntekten, men kun fra min faste jobb. Jeg beholder ekstrainntekten i permisjonen, men fant ingen informasjon om å TJENE ekstra penger, kun å JOBBE.. Jaja, jeg hører med NAV igjen. Du kan nok motta godene for jobben du har gjort, men du kan ikke fortsette den jobben i permisjonen De ser vel ikke på det som å tjene penger når man får "betalt for ingenting". Men hør for sikkerhets skyld
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #16 Skrevet 25. juni 2012 Spørs om ikke det sees på som "opptjente" goder. Da går det ikke utover stønader (nå kan jeg ta helt feil, men fikk både bonus og feriepenger fra gamlejobben da jeg var ferdig og hadde ledighetstrygd. Og de trakk ingen ting, for det var opptjente goder fikk jeg beskjed om) Ja, jeg fikk beskjed om at det ikke gikk utover hva jeg får i foreldrepenger i alle fall. De beregner ikke grunnlag for denne ekstrainntekten, men kun fra min faste jobb. Jeg beholder ekstrainntekten i permisjonen, men fant ingen informasjon om å TJENE ekstra penger, kun å JOBBE.. Jaja, jeg hører med NAV igjen. Du kan nok motta godene for jobben du har gjort, men du kan ikke fortsette den jobben i permisjonen De ser vel ikke på det som å tjene penger når man får "betalt for ingenting". Men hør for sikkerhets skyld Men pengene kommer jo inn på konto hver måned uansett, jeg kan ikke søke permisjon eller sykmelde meg fra de. Så litt usikker hvordan det skal føres, men jeg hører med NAV HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #17 Skrevet 25. juni 2012 Blir ikke dette regnet som etterlønn ettersom du ikke jobber? Jeg hadde sjekket med NAV en gang til hadde jeg vært deg, men tror ikke de skal påvirke foreldrepengene dine.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 25. juni 2012 #18 Skrevet 25. juni 2012 Blir litt på sidelinja dette, men hva med dem som f.eks. selger tupperware (som jo er en slags hobby) eller liknende i permisjonstid? Eller dem som er greie og hjelper et vennepar i nød som ikke har fått barnehageplass med å være dagmamma i noen måneder før man går tilbake i jobb? Dette er jo også ting som bringer inn penger. Men det er jo faktisk arbeidsinntekt da, selv om det ikke blir snakk om mye penger. Er litt nysgjerring på svaret egentlig, har ikke så mye å si for meg siden jeg er ferdig i lønnet permisjon, men likevel...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #19 Skrevet 25. juni 2012 Blir ikke dette regnet som etterlønn ettersom du ikke jobber? Jeg hadde sjekket med NAV en gang til hadde jeg vært deg, men tror ikke de skal påvirke foreldrepengene dine. Aner ikke hva etterlønn vil si. Nei, de mente det ikke påvirket foreldrepengene.. HI
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #20 Skrevet 25. juni 2012 Blir litt på sidelinja dette, men hva med dem som f.eks. selger tupperware (som jo er en slags hobby) eller liknende i permisjonstid? Eller dem som er greie og hjelper et vennepar i nød som ikke har fått barnehageplass med å være dagmamma i noen måneder før man går tilbake i jobb? Dette er jo også ting som bringer inn penger. Men det er jo faktisk arbeidsinntekt da, selv om det ikke blir snakk om mye penger. Er litt nysgjerring på svaret egentlig, har ikke så mye å si for meg siden jeg er ferdig i lønnet permisjon, men likevel... Aner ikke, men det er det sikkert enkle regler på hos NAV, siden det faktisk da er en jobb man gjør hver måned. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå