Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #1 Skrevet 25. juni 2012 Har en gutt som er rimelig skjev både i bakhodet og i panna (han er 7 mnd, så lite tro på at det retter seg av seg selv) Ønsker å få han vurdert av noen med kompetanse på dette, men får lite hjelp av helsestasjonen, og fastlegen er blank. Er det noen som har fått sine barn vurdert, evt behandlet for dette. Og hvor i tilfelle?
jordbærsjokolade Skrevet 25. juni 2012 #2 Skrevet 25. juni 2012 Gutten min har også skjevt hode, både i panna og i bakhodet også er han litt flat på den ene siden. Når de er små og hodet fortsatt er "mykt" kan man jo ta de med til kiropraktor eller fysioterapi for å få de til å ligge annerledes. Det funket ikke på min sønn og nå er han tre år. Men nå er det kun jeg som ser at han er skjev altså, håret dekker alt og han ser helt normal og fin ut:) Vi var hos kiropraktor, fysioterapi, barnelegesenter osv osv
Soll1981 Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Er det som følge av at han bare ligger med hodet til den ene siden? Min datter hadde låsninger og vi fikk hjelp av en manuellterapeut. Du kan også prøve en kiropraktor. Du trenger ikke henvisning for å gå til manuellterapeut, men dersom det haster tror jeg kiropraktorens behandling gir raskere resultater. Hodet kan fortsatt rette seg ut, men tiden da det er som mykest er jo forbi så ikke sikkert det vil bli helt bra. Min datter er litt flat enda og hun er 17 mnd. Men det er mye bedre enn hva det var.
mily80 Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Ei jeg kjenner reiste til Egeland med sin unge!
Channa Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Han hadde veldig favorittside tidligere, og pga kolikk var det vanskelig å få han til å ligge på andre måter (da sov han i alle fall ikke noe). Bevegeligheten er helt fin, det er selve skjevheten jeg ønsker å få korrigert. Hvor i England fikk de behandling?
uhhuhher Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Min hadde ganske flatt bakhode en periode, men det ble gradvis bedre da jeg begynte å bruke denne puten: http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html. Kanskje det kan hjelpe litt?
Channa Skrevet 25. juni 2012 #7 Skrevet 25. juni 2012 Min hadde ganske flatt bakhode en periode, men det ble gradvis bedre da jeg begynte å bruke denne puten: http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html. Kanskje det kan hjelpe litt? Får ikke opp linken.
VinterSol+2 Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Etter åtte mnd er det vanskelig å få rettet opp skjevheter, så her haster det! (de fleste fontaneller lukker seg ved åtte mnd) Anbefaler kiropraktor espen ohren i horten dersom du har mulighettil å kjøre til vestfold. Han er ekspert på feltet, og vi har gått mye bomtur til folk som ikke er eksperter sltså. Slike skjevheter skyldes ofte en favorittside el, som gjerne er et resultat av låsninger. Ved 7mnd alder, vil antagelig muskulaturen på ene siden av hodet ha blitt strammere enn på den andre siden, så dere må nok til med en kombinasjon av tøying, massasje og kiropraktprbehandling. Min prinsesse ble født særdeles skeiv, og vi møtte mye kunnskapsløshet inhelsevesenet. Ohren var den som virkelig kunne hjelpe, vi så store endringer fra dag to! Hun er fremdeles skeiv i hodet fordi vi kom for sent i gang, men asymmetrien i ansiktet er vekk, og hodet syns ikke siden hun jo har hår som dekker over. Og hun er ikke på langt nær så skeiv som hun var!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 Her har fastlegen og helsestasjonen gjort en dårlig jobb, de skulle ha sendt dere til fysioterapaut. Begge mine har vært skeive i hodet pga favorittside. Her har du noen tips jeg fikk av min fysioterapaut. - Begynn med en babypute i senga - Heng opp et speil, leker (finnes masse babyleker med speil) i senga, lekegrinda på den siden babyen ikke er skeiv sånn at babyen sitt hode blir tvunget over på den siden. - Bare prat med babyen fra den siden babyen ikke er skeiv, igjen sånn at hodet blir tvunget til den siden.
Cat.68 Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 Kan det være KissKidd?? Ta kontakt med en manuellterapeut. Det er gratis og man trenger ingen henvisning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå