Gå til innhold

Opplevd at noen har løyet om kreft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge holdt de det gående? Og hva avslørte dem tilslutt?

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Det spørs hvilken vei du tenker deg løgnen. Jeg har hatt eldre slektninger som har vært i fornektelse helt til de (eller evt deres syke slektning) døde. Men å lyve På seg kreft har jeg aldri opplevd, nei.

Skrevet

Ja, min manns X løy på seg kreft, svangerskap og masse annet.

Skrevet

Jeg har opplevd folk som hyler opp om at de har kreft når det de i virkeligheten har er en godartet cyste,

Synes vel det høres mer spennende ut da, og får mer oppmerksomhet på den måten.

Gjest amandine
Skrevet

Artig. Det var da også noe å lyve om? Folk er kreative i valg av fritidsaktiviteter, må jeg si.

Skrevet

Det var jo en dame som skrev en blogg om at hun hadde kreft og div. Hun skrev bla at hun trengte penger mye penger for og få råd til en spesiell behandling i utlandet som den norske stat ikke sponset og som hun dermed måtte betale for selv.

Og folk ga penger, hun samlet inn mange hundre tusen kr på denne svindelen sin, pengene brukte hun og samboeren bla til og pusse opp kjøkkenet...

Hun la ut mange bilder av seg selv med barbert hode så det ligsom skulle se ut som hun hadde kreft. Hun henviste stadig til rikshospitalet osv, når folk begynnte og stille spørsmål så ble hun sur og beskylde de for og være smålige for hun var jo sååå syk.

Men heldigvis ble hun avslørt det viste seg at det hele bare var oppspinn fra ende til annen, jenta var frisk som en fisk og ble anmeldt og tror hun ble dømt også.

Skikklig tragisk at noen faktisk kan dikte opp en slik historie.

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Hvis noen lyver om å ikke ha kreft, vil jeg tro de gjør det for å beskytte seg selv og sine kjære på et eller annet merkelig og fornektende vis.

Men lyver noen På seg kreft, så er det noe alvorlig galt... psykisk.

Og som svar på spørsmålet ditt, nei det har jeg aldri opplevd. Og håper jeg heller aldri vil oppleve det.

Endret av lillemor og lillefrøken
Skrevet

javisst, ett nært familiemedlem av meg skremte meg skikkelig for noen år siden med en grusom historie om kreft i livmorhalsen, og diverse behandlinger hun skulle begynne på.

så ble hun gravid.

i ettertid har hun opprettholdt påstanden om kreft, ved å nekte å bruke ordet kreft men "tumorer", avvise alle påstander om at hun løy, og vi har mistet all kontakt pga den saken.

Hvorfor hun ikke bare kunne fortalt hun hadde endo, sånn fra starten av, forstår jeg ikke, men det var sikkert en mental sperre eller plage av noen art.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...