Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Jeg hadde 110km x230 dager på selvangivelsen i 2010 minus egenandelen på13950 utgjorde det 24000kr. Dette skulle man da få igjen 28%av...men i 2011 hadde jeg ikke dette tok dette da vekk hvorfor skal jeg da ha 13950 mindre igjen på skatten og ikke 28%av 24000?
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Vet ikke helt om du gjør deg forstått her, men prøver du å si at i -10 hadde du nok kjøring til og fra jobb til å få igjen på skatten, mens i -11 jobbet du nærmere og kunne ikke føre tilsvarende fradrag? Dette er jo bare en av mange poster på selvangivelsen, så ingen andre kan forklare deg hvorfor sluttsummene blir som de blir!
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 i 2010 hadde jeg fradrag, 2011 i permisjon så ikke fradrag. Men skjønner ikke helt hvordan de tar vekk egenandelen på dette og ikke 28% av 24000 eventuelt 28% av 24000+13950 og ikke 13950. vanskelig å forklare men siden jeg tok vekk reisefradraget som var på selvangivelsen så fikk jeg nytt beregnet tilgodebeløp som var akkurat 13950 kr mindre i tilbake? det er dette jeg ikke skjønner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå