Gå til innhold

Noen som har vondt i lysken tett opp mot termin?


Solbakken, junispire 2012 <3

Anbefalte innlegg

Har tre dager igjen til termin og har den siste uken hatt mye vondt i begge lyskene/området rundt lyskene. Det kommer plutselig og er veldig intenst. Som et lyn som slår ned. Smertene varer ikke mange sekundene av gangen før de gir seg, men er forferdelig vondt når det sitter i.. Benet bare svikter når det skjer og det er vanskelig å holde maska.. Har både bekkenløsning og låsning, men dette har blitt bedre i det siste. Ser at det kan være en mulig årsakssammenheng med dette, men interessant å høre om noen andre har opplevd det samme? Finner lite om dette når jeg googler det. Redd for at dette skal komme i tillegg til øvrige smerter under fødslen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke det velkjente problemet med strekk i ligamentene til livmoren da?? :)

Plutselig, ilende smerte når man reiser seg eller gjør en brå bevegelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det, men sitter ikke det litt lengre opp og er ikke det normalt å ha det i begynnelsen av svangerskapet..? Ikke når man er i uke 39 +.. ? Smertene kan like gjerne komme når jeg er helt i ro som når jeg står.. Noen brå bevegelser er det ikke på meg om dagen uansett, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det likt, har hatt det i høyre lyskel i et par uker. Kjennes nesten ut som lillegutt tar tak i lyskelen og river i noen sekunder. Lurer også på hva det er som gjør det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også dette. Kommer helt plutselig. Jeg har 12 dager igjen til terminen. Har tenkt at det er,kan ha noe med at lillegutt presser hodet nedover, men vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe lignende og har 25 dager til termin. Det gjør vondt å strekke ut lysken og da kan det hogge til. Jeg har bevisst strukket ut det vonde under avspenning og det hjelper noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har også intense smerter i lysken innimellom og er i uke 36.. Tror det bare er ligament smerter osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, beina bare svikter, så er det plutselig over. Tenker også at det kanskje er hodet som presser på noe. Har 5 dager til termin, men har hatt det sånn en liten stund. Hadde det også med førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får smerter i lysken på slutten av svangerskapet, når babyen sitt hode presser mot nervene som vever seg inn og ut i bekkenet fra ryggen og ned i beina. Det kjennes som elektriske støt.

 

Her har jeg bekkenløsning men smertene sitter litt lengre nede -

foran på begge sidene på innsiden av lårene, forferdelig vondt når jeg går/står, men da er smertene mer konstant, de forsvinner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette et par ganger. Tror det skjer når jeg har gått litt mer enn vanlig. Har fremdeles fem uker igjen, så håper det ikke har noe med at det nærmer seg fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 21 dager igjen, og har hatt dette noen dager nå, ok når jeg sitter, men skrekkelig vondt når jeg reiser meg... fikk spm fra en venninne her om dagen om jeg haltet... bedre i dag, så det er nok noe som går over, det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det bare er hodet som presser seg nedover i bekkenet og kommer borti nerver osv. Kjennes ut som støt og gjør fryktelig vondt. Med første barn var dette helt grusomt, så kjenner jeg gruer meg nå som det nærmer seg den tiden. For er svært ubehagelig!! Men verdt det å da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fikk beskjed på UL på onsdag at disse smertene kommer av at lillegutten ligger å vrikker seg nedover og stanger i skambenet. er i allefall vanvittig vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 35 og har slitt med dette problemet noen uker, først trodde de på sykehuset at det var falske rier pga. av urininfeksjon så jeg fikk medisin for dette. Men det viste seg at jeg aldri har hatt noen infeksjon og derfor konkluderte de med at livmoren bare var irritert pga av forandringer og at jeg måtte forvente at svangerskap ikke skulle være behagelig...

 

Spørsmålet mitt er om disse smertene kommer av at hodet trykkes nedover og treffer nerver er dette et tegn på at fødselen vil starte snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...