Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Vannkoppesyk treåring, og baby! Han har jo litt feber, men det virker ikke som han merker det, men kløen er fæl! Han er sutrete, trassete og trollete. Har det ikke bra med den kløen. Vi sprayer han med kløestillende krem hele tiden, men han plages veldig... I helgen har vi jo vært to voksne i alle fall, men fra i morgen skal jo mannen tilbake på jobb. Jeg regelrett gruer meg til i morgen. Baby er fire måneder og egentlig veldig lett å ha med å gjøre, men hun blir lett litt redd for den høye stemmen til storebror, og sover gråter endel og sover dårlig når han er i hus.. Har noen tips til hva jeg kan finne på av inneaktiviteter eller praktiske ordninger e.l, for å komme meg gjennom denne uken?? Lurer på om jeg skal dope han ned med paracet eller noe?...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Barn blir jo ikke dopet av paracet da... Ville droppet den om han ikke har høy feber. Trøsten er at han fort blir bedre nå, og dere kan jo være ute i hagen. Du skal holde deg unna folk av smittevernhensyn, men ungen kan godt være ute om han orker det.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Å ligge i badekaret lindrer for en stund.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Spis is, reis på besøk til mormor, fingermaling, bake boller, perle et fint kjede av treperler (jada, selv gutter synes det er gøy), bade, stå på en krakk og leke i oppvaskkummen med vann, såpeskum, visper, kopper og kar, leke i hagen, blåse opp ballonger, lage fruktsalat sammen, se en film, rydde i lekekassene for å sortere ut gamle leker som skal kastes (man finner gjerne noe skatter på bunnen som er morsomme å leke med igjen fordi det er lenge siden man sist så dem), bygge tårn av lego sammen, lage en lang togbane av brioskinnene tvers gjennom hele stuen...
NostraStoria Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Hvis treåringen er full av energi - og muligens trollete pga han går på veggene hjemme så hadde jeg faktisk tatt ham og minsten med ut på en lekeplass eller ut på en liten gåtur. Så får han utløp for litt energi og kanskje glemmer kløen en liten stund?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Kan ikke far være hjemme da? Kan være hjemme med sykt barn..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Gjør alt som han syns er gøy å gjøre inne som dere normalt ikke gjør så ofte. Spill spill, bygg lego, bak en kake eller brød eller rundstykker, la han "hjelpe til" med vask av badet (tryggest å få fullt av vann utover gulvet der...), la han se masse filmer på tv, få mannen til å kjøpe en ny leke i morgen som han kan more seg med senere i uka. Hvis han er veldig plaget av at det klør, så tror jeg dere kan få zyrtec el av lege som gjør at det klør mindre. Og så ville jeg krysset fingrene for at babyen ikke får det, det er ikke noe gøy. Vår yngste hadde vannkopper da han var 3mnd og selvom han ikke ble veldig syk av det er det ikke noe gøy med så små babyer som er syke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå