Gå til innhold

Kontakt med barnefar under samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til datteren min har tatt henne med på tur i helga, 6 timer unna. De dro på fredag formiddag. Forsøkte å ringe han fredag uten å få svar, lørdag formiddag uten svar, da ringte han opp og sa at de hadde det bra. så forsøker jeg å ringe igjen i ettermiddag uten svar, vil høre om de er tilbake og hvordan vi gjør det med tingene hun har med seg. Gjerne snakke litt med henne... Hun er bare 2,5 år og det er første helga han har samvær.

Han mener nok at jeg maser og gidder ikke svare, muligens er det et slags "her ser du hvordan det blir hvis vi ikke er sammen" opplegg, vet ikke...

Hvordan er det, har man rett til å få høre noe i løpet av helga? har mest lyst å si at han ikke kan ta henne med mer hvis han ikke kan vise litt forståelse og samarbeidsvilje....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Faren til datteren min har tatt henne med på tur i helga, 6 timer unna. De dro på fredag formiddag. Forsøkte å ringe han fredag uten å få svar, lørdag formiddag uten svar, da ringte han opp og sa at de hadde det bra. så forsøker jeg å ringe igjen i ettermiddag uten svar, vil høre om de er tilbake og hvordan vi gjør det med tingene hun har med seg. Gjerne snakke litt med henne... Hun er bare 2,5 år og det er første helga han har samvær. Han mener nok at jeg maser og gidder ikke svare, muligens er det et slags "her ser du hvordan det blir hvis vi ikke er sammen" opplegg, vet ikke... Hvordan er det, har man rett til å få høre noe i løpet av helga? har mest lyst å si at han ikke kan ta henne med mer hvis han ikke kan vise litt forståelse og samarbeidsvilje....

Hvis dere har vært samboere og barnet kjenner far og har ett fint forhold til han, så blir det unødvendig å stormringe når de er bortreist.

Men er dette en far hun kjenner dårlig, så synest jeg en hel helg alene med han er i overkant mye og forstår at du vil ha litt kontroll..

Skrevet (endret)

nekte samvær på det grunnlaget er nok for tynt

Endret av me_87
Skrevet

Men kjære deg, sånn som jeg forstår deg så har du ringt ganske mye. Jeg kjenner igjen den følelsen av at du trenger å vite, fordi dette er nytt. Det er uvant å ikke være med barnet sitt en helg, spesielt når det kanskje skal være med en du har krangla / vært mye uenig med før.

Syns du skal roe litt ned på ringinga. Tror nok ikke du har noe rett til å ringe så mange ganger i løpet av en helg. Kan jo fortelle deg hvordan vi gjør det når det er helgesamvær ( og dette gjorde vi også helt i begynnelsen): Barnet er der fra fredag til søndag kveld. Da sender jeg av og til en mld på lørdag hvis jeg føler jeg må det. Ellers stoler jeg på av bf ringer meg om det skulle være noe eller at barnet får hjelp til å ringe meg om han vil det. =)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Syns det er utrolig sært med mødre og fedre som nekter den andre part og barnet å snakke med hverandre på telefon når det er på samvær eller i hjemmet. Det er bare sært og det må være sært for barnet.

Skrevet

Synes du ringer for mye, og han har rett, hvordan skal de finnes seg til rette og kose seg sammen når du henger over som et spøkelse?

Skrevet

Jeg har kanskje ringt mye, men blir litt urolig både fordi det er nytt og fordi de skulle kjøre så langt... Må vel bare tenke at jeg får høre det hvis det hadde skjedd noe...

Men synes også det er utrolig sært, det ble slutt for halvannen uke siden fordi han dyttet meg rundt i sinne her inne, så det er ganske ferskt...

Han har jo bodd her til nylig, så ingen problemer i forhold til å føle seg trygg på han, men etter han klikket på meg sist og hun fikk det med seg, så har hun ikke villet til han....

HI

Skrevet

Henger over som et spøkelse? Tror vel neppe hun glemmer at hun har en mor dersom jeg ikke ringer, synes faktisk det er ganske rart at han ikke kan ta telefonen når jeg ringer første helga han har samvær! Det er klart det går seg til, men man må klare å forstå litt... Jeg var alene med henne når hun ble født og han flyttet tilbake hit i september, så jeg har hatt alt ansvar for henne alene før det og absolutt hoveddelen etter det...

Men jeg overlever, jenta har det sikkert bra :)

Men medmenneskelig er han ikke som ikke forstår det!!

Skrevet

Hvis han har brukt vold mot deg med datter som tilskuer, så burde du tatt dette gjennom familievernkontoret.

Jeg har vært utsatt for det samme, og her har far samvær med tilsyn fordi ungen er preget av hendelsene og er redd bf.

Hadde tatt en tlf til familievernkontoret for å høre med de , hva de mener om saken..

Skrevet

Men "vært utsatt for vold" hørtes liksom så drøyt ut, han dyttet meg og holdt meg fast i jakken med knyttneven og løftet meg opp og brølte til meg, men føler jo ikke at jeg har vært utsatt for vold, fikk jo ikke vondt noen steder... Dattera vår hadde ikke sovnet enda og kom ut på gangen og ropte mamma, mamma mens hun gråt (for jeg ropte jo at han skulle slippe meg og ikke røre meg)...

Mener dere at jeg har vært utsatt for vold i dette tilfellet?

Skrevet

Hvis ikke datteren din hadde kommet ut hadde d vært redd for at det hadde skjedd noe mer? Ga du han din tillatelse til å dytte deg og løfte deg opp?

Dette er hvertfall steget mot vold, og datteren oppfattet situasjonen som at far var stygg mot mor

Skrevet
Hvis ikke datteren din hadde kommet ut hadde d vært redd for at det hadde skjedd noe mer? Ga du han din tillatelse til å dytte deg og løfte deg opp? Dette er hvertfall steget mot vold, og datteren oppfattet situasjonen som at far var stygg mot mor

Ja, dette betraktes som vold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...