Gå til innhold

Banan til roser og Nelly Moser i krukke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hagedag. Nå har rosene fått hver sin halve svarte banan og litt ny kubæsjkompost. Stakkars nelly som jeg tror hadde fått visnesyke, eller bare kjedet seg har fått stoor krukke, masse kubæsj, ingen banan men plass i drivhuset mitt. Nå håper jeg at hun kommer seg sånn at hun kan bli stor og blomstre pent. Videre har jeg satt ned to hurdalsroser ved hageportalen min, og en flammentanz nedenfor huset. Planen er at den skal dekorere verandaen etter hvert. Og jeg har pottet om 24 kosmos, som skal være på sitt vakreste den 11. august. Mannen lager blomsterkasser med espalier, og vi har begge hatt det fint. Han er happy med å spikre sammen ting, jeg med å rote i hagen. Hadde det bare ikke regna så desperat innimellom hadde dagen vært perfekt. Nå er jeg ren og pen igjen og fortjener vin!

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Du fortjener alltid vin.

Jeg har vært på Plantasjen uten å ha lyst på ei eneste plante. Plantasjen er kjedeligere enn de burde trenge å være. Men de har også størst inneavdeling med kafe, og med syndeflod hver halvtime var det en fordel. Jeg fikk meg minidrivhus på salg, det skal bli stas til våren. Og kafeen har fine priser, suppe med rundstykke, kaffe, farris, solrik og belgisk vaffel tilsammen kr 118. Og så kan man sikle på fine krukker og hammocker og benker.

Skrevet

Rosene mine har aldri fått banan, stakkars. Skal de det? Hvor plasserer man den evt bananen, og er ikke det supermat for snegler?

Skrevet

Man graver ned bananen i jorda, så tett på rotsystemet som man tør. Banan inneholder kalium og det liker roser. Og visstnok også klematis.

Skrevet

Takk, da skal jeg prøve det. Har noen gode kandidater liggende også. Jeg venter og venter og venter på peonene..! Er det noe frukt de kan like, da?

Skrevet

Leste akkurat om peoner, de kan bruke to år på å ville blomstre, fordi de var sære..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...