Mimmi84 Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 er ikke voldsomt vondt, men noen ganger låser det seg i lårene så jeg har problemer med å sette det ene benet foran det andre. Altså, det å løfte beina. Ikke direkte behagelig.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Jeg synes det er vanskelig å forklare smertene jeg hadde. Men det var noe av det du beskriver med at man har problemer med å sette det ene benet foran det andre. Jeg klarte heller ikke gå på en rett linje, ligge på siden uten å ha en pute mellom beina, krysse beina når jeg satt. I tillegg hadde jeg veldig vondt fra øverst på rompa og nedover lårene. Samt foran på slutten. Ta deg en tur til kiropraktor eller naprapat, de kan kjenne litt på deg for å se om det er bekkenløsning... eller evnt bekkenlåsning du har.
Mimmi84 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2012 ja, så ille er det ikke for meg ennå i alle fall. Håper ikke legen sier til meg at jeg ikke før løfte noe som helst og ikke gå så masse og slikt. ikke så lett med en unge fra før...
Gjest Kira med en av hver Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Krysser fingrene for at det ikke er bekkenløsning, fordi det er noe herk! Ble gravid da yngste var nesten 1,5 år, og fikk skikkelig bekkenløsning etter bare noen mnd. De siste mnd var jeg mer eller mindre sengeliggende, og måtte bruke krykker når jeg gikk. Og da var det håpløst å f.eks hente og kjøre til bhg eller bare løfte henne over i sengen sin (så måtte bytte til stor seng!). Ikke noe morsomt! Så hvis det bare blir verre og verre burde du få sjekket det ut. Blir dessverre ikke noe bedre før barnet er ute. Lykke til med den lille i magen
Mimmi84 Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. juni 2012 vel, den lille i magen min er ganske stor! Termin om 3-4 uker. så da blir det vel ikke så ille, siden jeg først har fått dette nå? *krysser fingerene*
verdens heldigste mamma Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Få en time hos kiropraktor så fort som mulig! Er det bekkenløsning er det veldig god hjelp å gå der. Og om det er noe annet kan du sikkert få hjelp til det også :-) Lykke til!
NostraStoria Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Når du er så langt på vei så er det ikke så mye de kan gjøre - jeg hadde sterke smerter fra ca uke 8 og gikk til behandling helt frem til termin. Men husk å kom deg inn da de også kan hjelpe deg etter svangerskapet Ved bl plager kan du få gratis behanding hos manuellterapeut inntil 6 mnder etter påbegynt behandling etter fødsel. Mulig du må ha påvist kraftig bekkenløsning med gangvansker...uansett, skader ikke å få behandling og gode tips! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå