Julestrømpa Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Dette har sikkert vært tema før, prøvde å søke, men fikk opp masse annet, så da spør jeg Det er en jungel av bilstoler der ute, og vi vil så klart ha det tryggeste, men også den mest komfortable stolen Da gubben ikke har isofix i sin bil, så må vi ha en stol som ikke har isofix, evt en stol som kan brukes både med og uten, uten at det byr på store utfordringer. Ellers har jeg hørt mye positivt om base, men blir det ikke tungvint å måtte flytte på denne basen mellom bilene? Og blir kanskje dyrt å kjøpe to baser? Eller er base lettvint? Og hva er Cabriofix? easyfix? Vi skal ikke ha stol som kan festes på vogn. Og hvilket sete anbefales? Besafe, Acto Graco, Britax, Maxi-Cosi..... Hjelpe meg så mange valg, hehe!
kaktusen Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Jeg ville kjøpt Maxi Cosi. Er kjempe fornøyd med d selv, og "alle" har d, så da tenker jeg at d må være et veldig bra sete Kan brukes alene eller med base. Isofix er jo d man kan feste basen i. Så da trenger dere jo kun en base Jeg hadde ikke base til første barn, men kjøpte d til andre barn. Og d var et virkelig godt kjøp Super enkelt er d, verd hver eneste krone
VinterSol+2 Skrevet 25. juni 2012 #3 Skrevet 25. juni 2012 Til maxi cosi får du visstnok base til ikke-isofix også... Vi har vært veldig fornøyd med maxi cosi altså! Vi har ikke brukt base, men setet sitter godt, er lett å feste riktig og relativt lett å bære med seg ved behov. Vurderer base denne gangen, rett og slett pga at vi nånskal ha tre barneseter baki, sånn at det hadde vært praktisk om det setet som står i midten ikke trenger festes med belte hele tiden. Isofixbase har ikke noe å si på sikkerheten, bare lettvintheten.
Squirrel79 Skrevet 25. juni 2012 #4 Skrevet 25. juni 2012 Vi hadde Maxi Cosi Cabriofix til førstemann, uten base. Var veldig fornøyd med dette setet. Det er ikke i salg lenger, men har blitt erstattet av et sete som heter Pebble. Fine seter som er gode å bruke Skal sies at mini hata setet fra han var 3-4 måneder, men det hadde nok mest med at han ikke fikk se noe å gjøre. Om vi brukte det på vogna så var det helt greit. Et annet sete jeg muligens hadde kjøpt nå om vi ikke allerede hadde hatt et, er Britax II baby safe plus SHR (https://www.flust.no/barn-og-baby/bilstol/britax/britax-baby-safe-plus-ii-shr/ Det har en del finesser du ikke får på cabriofix og pebble. Veldig lett å justere selene riktig på barnet, og det har en god sittestilling. Mulig setet er litt tyngre enn Maxi Cosi sine da. Maxi cosi setene kan festes med isofix base eller med beltebase. Om dere har en bil som brukes mer enn den andre, så går det an å ha base i den ene bilen, men bare feste med belte om dere skal bruke den andre. Vi har kjøpt base som vi skal bruke til nestemann, da det virker veldig enkelt.
Sli1 Skrevet 25. juni 2012 #5 Skrevet 25. juni 2012 Jeg ville ikke valgt maxi cosi, ville heller valgt besafe easy go. Maxi cosi har bare 3 punkts sele, easy go har 5 punkts sele, og kom best ut i test nå i 2012 uten isofix, altså uten base som dere ikke skal ha. Jeg hadde maxi cosi til mitt første barn og var forsovigt fornøyd, men er mye mer fornøyd nå med easy go. Lett å montere i bilen og ikke minst mye lettere å bære. Det følger også med flere puter i selve setet, som du tar av ettersom barnet vokser. Altså, den nyfødte har optimal "polstring" og sitter veldig godt. Prisen er heller ikke så gal 1699,- uten base:) Lykke til
FruLS Skrevet 25. juni 2012 #6 Skrevet 25. juni 2012 Jeg søkte litt på tester, og fant ut at Babysafe plus II SHR og MaxiCosi Cabriofix kom ut som de to høyeste scorene. Vi valgte MaxiCosi, rett og slett fordi det var et nettere og betydelig lettere sete enn Babysafe, og vi har et stykke fra garasjen til huset.
Julestrømpa Skrevet 25. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. juni 2012 Tusen takk for alle svar. Setter veldig pris på det. Kom gjerne med flere erfaringer!
Knøtten2012og2015 Skrevet 25. juni 2012 #8 Skrevet 25. juni 2012 Vi har kjøpt Britax II baby safe plus SHR, har ikke fått prøvd det med baby i enda, men er meget fornøyd med at det er enkelt å sette i og enkelt å justere selene :-) det kom også best i test!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå