Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Mannen min har flere ganger ytret at han synes det er trist at vi ikke har noen felles interesser. Jeg mener at vi har det (barn, hus, visjoner for fremtiden etc), men han mener at det ikke er interesser i den forstand som han mener det; fiske, løpe på topptrer/ trene og et brennende engasjement for båten. Før vi fikk barn var jeg svært aktiv. Nå føler jeg at jeg helt har mistet meg selv og de interessene jeg hadde før. Jeg trente flere ganger i uken og var aktiv på andre måter også. Mannen min forstår ikke at jeg ikke orker å en gang tenke på slikt nå. Det skal sies at jeg er ganske alene om det praktiske i og rundt huset noe som tæerer på energien til å f.eks trene. Ja, jeg vet at trening GIR energi, men da må jeg jobbe i huset ETTERPå og da blir det sene kvelden før jeg kan slappe av litt. Jeg har en ting jeg går på fast i uken, men det er ikke noe han bryr seg om. Jeg sier at det går an å late som om at en bryr seg om den andres aktivitet, men det er ikke noe han trenger sier han. Jeg skal være EKTE engasjert, ellers kan det bare være. Problemet er at jeg blir svært lei meg og sur når han sier at han er lei seg for at vi ikke har felles interesser. Det er som om jeg ikke er god nok. Jeg har sagt at vi bare får holde ut til barna er store. Så kan han finne topptur-fiskedama da:-(
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Skjønner ikke hvorfor kan dere ikke finne dere en hobby sammen? Jeg og mannen er begge aktive på hver vår kant, han er nok hakket mer aktiv en meg, men vi spiller ofte tennis. Klart det er litt tungvindt når barna er små, men ofte så har vi noen i familien til å se etter de, eller at vi spiller sammen med et vennepar, så tar vi tur på å passe barna.. Selv om felles interreser er hus, barn og samme visjon, så er det godt å ha noe annet å gjøre enn å bare snakke om barna. I tillegg lager vi ofte mat sammen, altså nye retter og spesiell mat, og det er koslig, noe osm igjen er bra for samholdet i familien.. Jeg skjønner mannen din egentlig. Han vil jo bare gjøre noe med deg osm ikke har med huset eller barn å gjøre.. Når det kommer til husarbeid osv så er jo det noe dere må snakke om og komme til enighet om.. Han må jo og bidra, noe som igjen kanskje gir deg lyst å finne på ting med han..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er enig med hun andre at det er flott han vil gjøre noe sammen med deg HI, men samtidig får jeg fra måten du skriver på litt følelsen av at han forventer at du skal få en glødene interesse for noe han allerede elsker, ikke at dere skal kunne finne på noe nytt sammen og se om dere liker det. Eller at han kan finne interessen i noe du liker. Og hvis det er slik og ikke jeg som tolket feil så blir det galt igjen. Han kan ikke forvente at du plutselig skal vise glødene interesse for noe som ikke er din ting her i livet. Men jeg lurer jo litt på hvorfor du er den som må ta alt i og rundt huset da. Flott han er aktiv og har interesser men han må jo ta seg tid til å ta sin del i huset også. Og om han gjorde det ville han muligens se hvorfor du ikke orker å være like aktiv
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Vi har heller ikke så mange felles interesser, og det er jo litt kjipt inn i mellom, kanskje noe mannen min synes er værre enn meg men han sier sjeldent noe om det.. Men da prøver vi å gjøre andre ting sammen, f.eks det å se på film, spille ett spill (poker, yatzi, kort osv), dra ut å spise middag osv..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Jeg er enig med hun andre at det er flott han vil gjøre noe sammen med deg HI, men samtidig får jeg fra måten du skriver på litt følelsen av at han forventer at du skal få en glødene interesse for noe han allerede elsker, ikke at dere skal kunne finne på noe nytt sammen og se om dere liker det. Eller at han kan finne interessen i noe du liker. Og hvis det er slik og ikke jeg som tolket feil så blir det galt igjen. Han kan ikke forvente at du plutselig skal vise glødene interesse for noe som ikke er din ting her i livet. Men jeg lurer jo litt på hvorfor du er den som må ta alt i og rundt huset da. Flott han er aktiv og har interesser men han må jo ta seg tid til å ta sin del i huset også. Og om han gjorde det ville han muligens se hvorfor du ikke orker å være like aktiv Hi her: Ja, det stemmer at han er skuffet over at jeg ikke deler HANS interesser. Det var en god ide om å finne på noe sammen. Vi har snakket om dansing da.. Grunnen til at det kom opp i dag var at han ville vi skulle ut og fiske. Og jeg liker ikke å fiske. Uansett er ikke det noe særlig med en på 2 1/2 med i båten. Det hadde vært kjekt i ca 5 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå