Gå til innhold

Barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å bli meldt til barnevernet pga. innleggelse på psykiatrisk sykehus, etter at jeg fant ut jeg var gravid pga. at jeg måtte bytte medisin. Alt går fint nå, men sykehuset er pålagt å melde meg. Psykiateren som skal melde meg sier han ikke tror jeg har noe å frykte, men jeg er selvfølgelig bekymret likevel.

Derfor skal jeg selv ringe og snakke med barnevernet nå før jeg blir meldt, og jeg håper de har forståelse for at jeg ønsker det. Det er ihvertfall bedre for meg med et råd eller svar fra bv, enn at jeg skal bekymre meg syk over noe med eller uten grunn. Noen som har erfaringer med barnevernet og psykisk sykdom, eventuelt jobber i barnevernet selv?

Jeg kommer til å ha mye støtte når barnet er født, og er villig til å gå ganske langt for å få beholde barnet. Abort er noe jeg ikke ønsket, fordi jeg er imot abort-fordi-det-ikke-passer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har erfaring?

Skrevet

Jeg har ingen erfaring, men jeg husker en annen som skrev noe om sine erfaringer her inne for en stund siden. Hun ble fulgt opp og fikk god hjelp av barnevernet, og følte seg trygg med dem i ryggen. Det er ikke primæroppgaven dems å ta barna fra foreldre som utviser det minste snev av uegnethet/atypiskhet, men legge til rette for det beste for barnet. De er til for å støtte både deg og barnet og en mor som er interessert i det samme og ønsker å klare dette vil jeg tro er ganske ideelt for dem. Du skriver ikke noe om hvor alvorlig tilstanden din er, men ut i fra det du skriver så fikk ikke jeg heller inntrykk av at du har noe å bekymre deg for.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Ble litt beroliget nå. Jeg tar en telefon til de i morgen! Ser frem til å få litt klarhet i tingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...