Gå til innhold

Mannen gikk over streken i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

...på fest, med en annen dame.

Vi var på fest, hadde det kjekt og trivelig. Han danset med en annen, helt ok det. Helt til jeg ser han driver å stryker og kjærtegner intenst på henne, og hun stopper han ikke for å si det sånn. Gikk bort og sa at jeg ikke syntes dette var ok og at jeg nå gikk hjem. Da stoppet de og kom bort å satt seg og skulle liksom dekke over....

Han unnskylder seg idag med at han var for full og at han ikke husker, men for meg er det ingen unnskyldning. Jeg tenker "hva om jeg ikke var der, hvor langt ville han gått da?" For innerst inne vet jeg at han ville gått så mye lenger.

Synes dere jeg overreagerer når jeg nå ikke klarer å få dette ut av hodet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det syns jeg ikke du gjør og det hadde jeg ikke godtatt.

Klarer han ikke oppføre seg burde han ikke drikke.

Skrevet

Nei, dette er selvsagt ikke greit. Gi han en bot på 5000 og la han vaske hele huset i felleskjøpetdress i str. xs.

Skrevet

Han hadde p..t henne om du ikke var der!!!! Vil du virkelig utsette deg selv for det... Han bør krype nå!!

Skrevet

Ah, sånne mannfolk irriterer meg grønn og blå..

Overreagerer? Jeg hadde ikke akseptert det ett sekund.

Skrevet
...på fest, med en annen dame. Vi var på fest, hadde det kjekt og trivelig. Han danset med en annen, helt ok det. Helt til jeg ser han driver å stryker og kjærtegner intenst på henne, og hun stopper han ikke for å si det sånn. Gikk bort og sa at jeg ikke syntes dette var ok og at jeg nå gikk hjem. Da stoppet de og kom bort å satt seg og skulle liksom dekke over.... Han unnskylder seg idag med at han var for full og at han ikke husker, men for meg er det ingen unnskyldning. Jeg tenker "hva om jeg ikke var der, hvor langt ville han gått da?" For innerst inne vet jeg at han ville gått så mye lenger. Synes dere jeg overreagerer når jeg nå ikke klarer å få dette ut av hodet?

I mine øyne overreagerer du absolutt ikke.

Jeg ville helt klart tenkt at om du kan gjøre dette med meg tilstede hva gjør du når jeg ikke er der.

Fyll er overhode ingen unnskyldning, og å si unnskyld og komme med at han er så full at han ikke husker hadde helt klart ikke holdt for meg.

Hadde pent måtte lagt seg flat og innsett hva han faktisk hadde gjort.

Og hadde han kommet med at det ikke var så ille ville jeg foreslått av vi skulle invitere en mannlig bekjent så jeg kunne kose med han da...

Regner med at mannen ikke hadde sett like lett på det om det gikk andre veien, og hadde kommet med store protester mot forslaget

Skrevet

Selvsagt overreagerer du ikke. Han gikk milevis over streken. Dersom hans unnskyldning er at han var full, får han love deg å aldri drikke seg full igjen så lenge han vil være gift med deg, ettersom han åpenbart ikke er til å stole på i fylla. Og det mener jeg.

Skrevet

Du overreagerer ikke!!

Han burde selv si at han ikke skal drikke på fester fremover på lang tid - men det kommer han sikkert ikke til å foreslå siden han skylder på at "fylla har skylda".

Jeg hadde krevd at han holder seg 100 % unna alkohol på alle fester minst ut året. Ikke fordi du skal "kontrollere" ham - men fordi han ikke har noen sperrer i fylla! En mann som kan begynne å klå på en annen dame foran kona har mistet alle hemninger!

Her er det snakk om at han må vise at han tar ansvar for sine egne handlinger - dvs. siden han ikke vet hva han gjør i fylla må han slutte å drikke i sånne sosiale lag!

Jeg ville vært knallhard på dette kravet, for det han gjorde er så forferdelig respektløst! Alle kan gjøre én feil - men da må han vise at han forstår hvordan dette virker på deg og at han gjør det han kan for å unngå at det skjer igjen, og dermed viser deg respekt igjen.

Skrevet

Fy faen...hiv han på huet og ræva ut av huset!!!

Skrevet

Takk for støtten!

Har sagt fra både i går og idag om hva jeg mener og føler. Han var nokså ydmyk i dag tidlig, men nå er han tilbake til normalen og nå er det jeg som driver å "maser" om dette ifølge han og han gidder ikke snakke om det sier han. Er forsåvidt enig i at vi ikke kan drive å snakke om dette i tide og utide i dages- og ukesvis, men jeg må få det ut og har behov for å vite ting før jeg kan komme meg videre. For meg var dette ett veldig tillitsbrudd, og jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne stole på han ved en annen anledning....

HI

Skrevet

Du får si til ham at du ikke trenger å "mase" hvis han gjør det som skal til for at du kan begynne å stole på ham igjen.

Han er en voksen mann som har tråkket langt over streken for hva man gjør mot sin ektefelle, han må også innse at dette vil få følger for ham, og han er nødt til å ta ansvar for dette.

Null alkohol på ham på fester er følgen!

Skrevet
Takk for støtten! Har sagt fra både i går og idag om hva jeg mener og føler. Han var nokså ydmyk i dag tidlig, men nå er han tilbake til normalen og nå er det jeg som driver å "maser" om dette ifølge han og han gidder ikke snakke om det sier han. Er forsåvidt enig i at vi ikke kan drive å snakke om dette i tide og utide i dages- og ukesvis, men jeg må få det ut og har behov for å vite ting før jeg kan komme meg videre. For meg var dette ett veldig tillitsbrudd, og jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne stole på han ved en annen anledning.... HI

Uff føler med deg, han viser ikke så veldig mye anger og at han syntes at han egentlig gjorde noe galt når han mener du maser om det når det ikke har gått 24 timer engang.

Slike ting kan ikke bare skyves under et teppe og så er alt bra igjen selv om han tydeligvis forventer det.

Men samtidig er det vel ikke så rart han mener at det han ikke har gjort er så ille siden han faktisk fikk seg til å gjøre dette med deg i rommet.

Det er tydelig at hans grenser for hva som er greit og ikke ligger på et annet sted en det som er dine grenser.

Jeg ville spurt han om han hadde syntes det bare var å glemme om det var du som hadde gjort dette og ikke han.

Og ikke bare har han tråkket over grensen men han gjorde det foran deres venner, noe som legger til enda et lag i forhold til det som hadde skjedd. Vet ikke helt hvordan jeg ville følt det neste gang jeg møtte disse personene neste gang, for jeg hadde regnet med at det ble endel snakk etter noe slikt.

Hele greien i seg selv er vanskelig og når han ikke innser hvor såret du faktisk ble så blir det enda vanskeligere.

Huff, håper du kommer deg dit hen at du ikke har dette gnagende i bakhodet resten av livet samme hva dere gjør eller ikke gjør med det

Skrevet

Han får ta ansvar ja og han skal selv få si noe om hvordan han skal gjøre det og hva han skal gjøre for å rette opp i dette.

Dette var forresten med en dame jeg har tenkt kan bli en god venninne for meg og som jeg virkelig har hatt lyst å være mer sammen med. Vi blir garantert å treffe henne igjen, men jeg tror vi forsøker å unngå det nå en periode. Det at jeg kjenner henne er nok ennå værre enn om det hadde vært en fremmed person vi aldri så igjen. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal reagere ovenfor henne.

HI

Skrevet

Hadde ikke stolt på mannen. Han unngår det, tar ikke konsekvenser, angrer ikke. Nytter ikke komme dagen etter å si at man var full og ikke husker. Om han prøver å skyve det under matten, så tyder det på at dette er en mann du ikke kan stole på i fremtiden. Du må ta et grep. Vil du leve med en mann du vet kan være utro?

Skrevet

Du sier du VET han ville "gått lengre" om ikke du hadde stoppet det? Ehmmmm...... og han vil du fortsette i et forhold med?

I og med han gjorde dette i samme lokale som du, vel viten om at du var der, så må han nok ha vært veldig full. Jeg hadde nok reagert hadde min mann gjort noe slikt (!!!!!), men også sett ann hvor full han var... "Straff" hadde det blitt i en eller annne form uansett, likte forslaget om å vaske huset i felleskjøpdressen i xs :)

Skrevet

Her ringer varsellampene mine veldig. Han synes tydeligvis ikke det han gjorde var noen big deal. Full eller ikke- sånn er han, og nå vet du det.

Jeg ville ha spurt ham om noe sånt har skjedd tidligere. Ansiktet hans vil fortelle deg sannheten. Om du vil vite den, da.

Klem,

Skrevet

Kast han på hue og ræva ut av huset!!!

Skrevet
Kast han på hue og ræva ut av huset!!!

Hehe, jeg merker meg at det er en anonym som skriver dette på hver eneste anonym-tråd som inneholder temaet : "menn"

Spesielt i dag :P

Skrevet

Forresten..

Hvis han gjør slike ting med deg i rommet, tenk på hva han gjør når du ikke er tilstede...

Skrevet

Enig med at du absolutt ikke overreagerer!!

Skrevet
Forresten.. Hvis han gjør slike ting med deg i rommet, tenk på hva han gjør når du ikke er tilstede...

Selvfølgelig tenker jeg på dette ja.... For nå er min tillitt til han ikke særlig høy og får nok en jobb å bygge den opp igjen.

Han er et voksent menneske og han må selv innse hva han har gjort og ville gjøre noe med det for å rette opp i rotet han har klart å få til. Gjør han ingen innsats uten at jeg sier noe og uten at jeg "straffer" han, ja da er han i mine øyne ikke mer å samle på.....

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...