Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Når det gjelder uføretrygd, har formue noe å si for om du får forsørgertillegg?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har formue, ikke i form av kontanter, men jeg eier ett hus, hvor ligningsverdien per dags dato er høyere enn lånet. Jeg får fullt forsørgertillegg, så tror ikke formuehar noe å si.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Nei, har du barn under 18 år som du forsørger får du forsørgertillegg.
rosami Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 ...og hvor mye reduseres forsørgertillegget hvis du har mindre enn 40 års trygdetid? I utgangspunktet er det 40% av 1 G slik jeg har fortsått det.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Hvis man ikke har jobbet, og har fått den minste uføretrygd, hva kan man da forvente å få i forsørgertillegg? Har 3 barn.
mamma'n til 2 :) Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Jeg får fullt forsørgertillegg, og jeg har ikke fylt 30 enda, så det sier seg selv at jeg har mindre enn 40 års trygdetid. Forsørgertillegget reduseres vel kun ut fra inntekt sånn jeg har forstått infoen på nav.no.
rosami Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Jeg får fullt forsørgertillegg, og jeg har ikke fylt 30 enda, så det sier seg selv at jeg har mindre enn 40 års trygdetid. Forsørgertillegget reduseres vel kun ut fra inntekt sånn jeg har forstått infoen på nav.no. Hvor mye får du da pr barn?
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 Jeg får fullt forsørgertillegg, og jeg har ikke fylt 30 enda, så det sier seg selv at jeg har mindre enn 40 års trygdetid. Forsørgertillegget reduseres vel kun ut fra inntekt sånn jeg har forstått infoen på nav.no. Hvor mye får du da pr barn? Jeg har det man tidligere kalte tidsbegrenset ufør (nå aap) . Får 2500 per mnd for ett barn, men disse pengene er skattepliktige, så da kommer det jo an på hvor mye du betaler i skatt
rosami Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Har fars inntekt noe å si for om du får forsørgertillegg da? Hvis du får stort barnebidrag mener jeg... Er det noen fastsatte grenser for når du får eller ikke
mamma'n til 2 :) Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har utbetalt 2430 etter skatt på fullt forsørgertillegg. Betaler 8% skatt. Hvordan de regnet med bidraget vet jeg faktisk ikke, det stod ingenting om det i papirene jeg fikk. Men jeg la jo med alt av papirer de trengte da jeg søkte, så de har vel sikkert tatt det med. Jeg får 2760 i bidrag. Da jeg bodde sammen med faren fikk jeg ikke forsørgertillegg pga hans lønn. I tillegg trakk de 15% i uføretrygda mi fordi jeg var samboer. De har jeg fått tilbake nå.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har utbetalt 2430 etter skatt på fullt forsørgertillegg. Betaler 8% skatt. Hvordan de regnet med bidraget vet jeg faktisk ikke, det stod ingenting om det i papirene jeg fikk. Men jeg la jo med alt av papirer de trengte da jeg søkte, så de har vel sikkert tatt det med. Jeg får 2760 i bidrag. Da jeg bodde sammen med faren fikk jeg ikke forsørgertillegg pga hans lønn. I tillegg trakk de 15% i uføretrygda mi fordi jeg var samboer. De har jeg fått tilbake nå. Så hvis man har 3 unger, så får man 2430 i mnd pr unge?
mamma'n til 2 :) Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har utbetalt 2430 etter skatt på fullt forsørgertillegg. Betaler 8% skatt. Hvordan de regnet med bidraget vet jeg faktisk ikke, det stod ingenting om det i papirene jeg fikk. Men jeg la jo med alt av papirer de trengte da jeg søkte, så de har vel sikkert tatt det med. Jeg får 2760 i bidrag. Da jeg bodde sammen med faren fikk jeg ikke forsørgertillegg pga hans lønn. I tillegg trakk de 15% i uføretrygda mi fordi jeg var samboer. De har jeg fått tilbake nå. Så hvis man har 3 unger, så får man 2430 i mnd pr unge? Den summen er jo ut ifra mitt skattetrekk, men man får det pr barn ja, hvis det de skriver på nav.no stemmer. Men så regner de jo ut inntekten din. Har man inntekt over så og så mye, så blir den jo redusert. Da får man ikke fullt forsørgertillegg. Fullt forsørgertillegg er 40% av grunnbeløpet. Men sånn jeg har forstått det så er forssørgertillegg behovsprøvd, altså, har man mer enn så og så mye inn hver mnd, blir forsørgertillegget redusert eller det frafaller helt. Det står på nav sine sider. Hva har du av inntekter pr mnd? Litt lettere å svare deg konkret om jeg vet din situasjon. Trygd, barnetrygd, lønn, bidrag, bostøtte, småbarnstillegg osv osv er nok avgjørende alt sammen. Jeg kan jo skrive hva jeg får, så kan du se om vi er ca like økonomisk. Alt dette er ETTER skatt. ufør:15001, forsørgertillegg 2430, bidrag 2760, barnetrygd 1940, bostøtte har jeg ikke fått svar på ennå, og jeg har i tillegg søkt om småbarnstillegg, og skal søke om kontantstøtte når barnet mitt fyller året. Jeg er 100% ung ufør,, og har et barn. Snart to. Så da blir jo disse summene noe forandret.
rosami Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Ufør, 13700, bidrag 8700, barnetrygd 4000 + formue på 1, 7 mill (bankinnskudd) + gjeldfritt hus...
mamma'n til 2 :) Skrevet 24. juni 2012 #14 Skrevet 24. juni 2012 Oi, det var høyt bidrag! Men så har du vel fler enn ett barn også. Jeg vet ikke hvordan det blir, men du må jo bare søke. Her tok det 3 uker bare, så var jo ikke lenge å vente. Legg ved ligning,vedtaket på ufør, dokumentasjon på bidrag og barnetrygd. Tror ikke jeg la ved noe annet, bortsett fra meklingsattesten, men den la jeg ved alle søknader. Og ja, de krever alle dokumentasjoner selvom de allerede har flere av dem på dataen sin... Tåplig,men sant...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå