Gå til innhold

Aktivister irriterer meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesiellt disse dyreorganisasjonene som er så opptatt av seg selv og sine meninger at de ødelegger for andre!

Leste akkurat en artikkel i en eller annen avis om noen gravide damer som hadde demonstrert ved å kle seg nakne og satt seg i inngangen til Jamie Olivers restaurant i London, slik at folk ikke kom til. Og alt dette fordi Jamie bruker kjøtt i menyen sin?!!

Er det bare meg, eller er det superbarnslig og lite gjennomtenkt å holde på slik? Demonstrer nakne, og sykler rundt med plakater. Hva er dette? En gjeng apehuer?

Kjente jeg måtte høre om det er flere som irriterer seg like mye som meg :)

Hvis man ikke skulle spise dyr, hvorfor er de da laget av kjøtt? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, så søt du er som prøver å provosere :) Herlig altså :)

Skrevet

Jeg er enig i at det å sette seg naken i døråpningen og skrike " ingen slipper inn" er tåpelig.

Samme med disse Fuck For Forest som insisterer på at alle skal se dem naken og like det.. Da de demonstrerte i den kirken ble jeg virkelig provosert.

Jeg er ingen aktivist, og jeg kommer nok aldri til å bli det. Jeg liker å si min mening høyt og tydelig, og gjøre meg forstått, men uten plakater og tullete påfunn.

Denne kommentaren din : "Hvis man ikke skulle spise dyr, hvorfor er de da laget av kjøtt?" er hysterisk latterlig forresten.

Mennesker er også laget av kjøtt. Vil du ta en jafs?

Nei jeg er ikke vegetarianer ;)

Skrevet

Dette er ikke et provokasjonsforsøk, men kjenner jeg blir trekt når voksne mennesker står nakne rundt i landet for å demonstrere mot kjøttindustrien. For meg er det barnslig og har lite produktiv effekt, tør jeg påstå.

Setningen er jo ment som spøk, men om du vil være sær og se på det sorthvit, så skal du få lov til det :)

Skrevet
Hvis man ikke skulle spise dyr, hvorfor er de da laget av kjøtt? ;)

Og med den kommentaren går hele din seriøsitet rett i dass!

Skrevet

"Setningen er jo ment som spøk, men om du vil være sær og se på det sorthvit, så skal du få lov til det :)"

Svaret var jo også en spøk. Som man roper i skogen får man svar :P

Skrevet

Klart det beste er å sitte stille i sin sofa, snu kappa etter vinden og karre til seg sjølv alt ein kan utan tanke på andre verken mennesker eller dyr.

Nei takke meg til aktivister som står for det dei meiner og lever etter det!

(Er for øvrig ikkje einig med alt dyrevernaktivister seier)

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å spise kjøtt og at dyr blir slaktet for at vi skal spise de.

Men jeg er glødende opptatt av at dyra skal ha det godt mens de lever, og at de skal bli slaktet på en human måte. Så sånn sett er jeg imot kjøttindustriens metoder.

Men å kle seg naken og sette seg ned foran en restaurant er latterlig. Like latterlig som Fuck for forest som skal redde regnskogen ved å ha sex. Logikken lenge leve.

Skrevet

Nakne mennesker provoserer meg ikke.

Mensker som nekter meg mine lovlige rettigheter provoserer meg.

Mennesker som arbeider aktivt for meningene sine beundrer jeg, selv om jeg er uenig i meningene.

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på de aktivistene i Ukraina eller hvor-det-nå-er som insisterer på å dra frem puppa ved enhver anledning. Virker som om de har mer behov for å vise seg frem enn å bry seg om sakene de demonstrerer for/mot. Samme med Fuck for forest. Eksibisjonister.

Skrevet

Syns det er flott at folk engasjerer seg for dyrs rettigheter, selv om jeg ikke akkurat er enig i å kle seg naken og plage dem som spiser kjøtt. Da får man bare uønsket respons. Men jeg tror mange av de som klager over aktivister bør sette seg ned å se en dokumentar eller to om hva de egentlig stapper i kjeften.

Takket være aktivistene så har diverse lover og regler blitt forandret, slik at man er et skritt nærmere de rettighetene dyr fortjener.

Men det er vel igrunn enklere å ta seg en tur på sirkus med ei pølse, ikke sant? ;)

Skrevet

Men hvorfor bruker du det som et argument? "Se en dokumentar, eller sett deg inn i det"? Hvorfor skal man automatisk tro at de som ikke er aktivister ikke har kunnskap om emnet? Er det en automatikk i det som tilsier at om man er uenig, så er man dum/uviten?

Skrevet
Men hvorfor bruker du det som et argument? "Se en dokumentar, eller sett deg inn i det"? Hvorfor skal man automatisk tro at de som ikke er aktivister ikke har kunnskap om emnet? Er det en automatikk i det som tilsier at om man er uenig, så er man dum/uviten?

Tja, om man besøker sirkus, spiser kalv eller støtter pelsnæringen så vil jeg si at man enten er uvitende eller ondskapsfull, men det er nå min mening.

Tror ikke man automatisk er dum om man ikke er en aktivist, bevares, men man må da hylle disse for det flotte arbeidet de gjør? (Snakker om de som faktisk GJøR noe, ikke bare kler av seg ;))

Skrevet

Er bare fint og fremme synspunkt, man kommer seg langt med gode argumentasjoner.

Men når noen aktivister slipper ut dyr ifra fangenskap så de sulter ihjel pga av de ikke klarer seg selv, eller slår spiker inni trær så motorsager skal bli ødelagt men treet dør like mye, begynner jeg og lure på hvilken intelligens det befinner seg inni hodene til de som gjør det.

Skrevet
Er bare fint og fremme synspunkt, man kommer seg langt med gode argumentasjoner. Men når noen aktivister slipper ut dyr ifra fangenskap så de sulter ihjel pga av de ikke klarer seg selv, eller slår spiker inni trær så motorsager skal bli ødelagt men treet dør like mye, begynner jeg og lure på hvilken intelligens det befinner seg inni hodene til de som gjør det.

Hehe, så sant, så sant... Det er mange dumme mennesker her i verden, aktivister eller ei :)

Mente overhodet ikke at ALLE som ikke er aktivister er dumme og at ALLE aktivister er intelligente, men ble litt småprovosert av HIs innlegg, siden dyrene hadde lidd utrolig mye uten disse menneskene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...