Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #1 Skrevet 24. juni 2012 Da har det altså skjedd, det vi var så redd for. Den lille ovnsrørhunden vår bet poden på 10 mnd for noen timer siden. Hunden er omplasseringshund, og er redd barn. Vi trodde vi skulle klare å takle det nå som vi har fått barn, men nå som den lille er svært aktiv er det nesten umulig å passe på hele tiden. Jeg så hendelsen; poden krabbet i hundens retning og kom for nære, hunden følte seg truet og sa ifra med munnen. Den bet altså ikke hardt, men gutten fikk ett ørlite hull i huden på den ene fingeren (ikke noe blod). Han gråt selvfølgelig med en gang, men det gikk over på ca 30 sekunder. Jeg renset fingeren med en gang med klorhexidin og bacimycin. Han har jo stivkrampevaksine, så er ikke bekymret for det lille såret. Men. Nå tenker jeg altså med sorg i hjertet at vi kanskje må kvitte oss med hunden. Det gikk bra denne gangen, men hva med neste gang? Den er som sagt allerede omplassert en gang, og vi har brukt masse tid og energi på å få den trygg etter dårlig behandling og lite sosialisering i første leveår hos de forrige eierene. Huff, vet ikke hva jeg skal gjøre
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #2 Skrevet 24. juni 2012 Kvitt dere med bikkja. Elsker hunder, men det der kan bli farlig
Mamma_til_2 Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 ring legevakta stor sjans for at gutten må ha stivkrampesprøyte siden det ble hull i huden og kvitt dere med hunden!
Mamma_til_2 Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 Sorry så etterpå at gutten er vaksinert men tror fortsatt at dere må kvitte dere med hunden, både for hunden sin del siden han er redd barn og for gutten sin del så han skal slippe og være redd hunden.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 ring legevakta stor sjans for at gutten må ha stivkrampesprøyte siden det ble hull i huden og kvitt dere med hunden! Men han har jo allerede stivkrampevaksine fra 3 og 5 mnd vaksinene. Er vel ikke noe annet legevakten kan gjøre da eller? Hmmm... Kanskje jeg skal ta en telefon?? HI.
Suretær Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Hunden må ut, og du vet det selv innerst inne.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Hunden må ut, og du vet det selv innerst inne. Du har nok rett i det Gruer meg til å fortelle det til mannen som ligger å sover ennå Han kommer til å bli veldig lei seg
Mamma_til_2 Skrevet 24. juni 2012 #8 Skrevet 24. juni 2012 ring legevakta stor sjans for at gutten må ha stivkrampesprøyte siden det ble hull i huden og kvitt dere med hunden! Men han har jo allerede stivkrampevaksine fra 3 og 5 mnd vaksinene. Er vel ikke noe annet legevakten kan gjøre da eller? Hmmm... Kanskje jeg skal ta en telefon?? HI. Sa jo sorry jo men jeg tror har det vært mitt barn så hadde jeg ringt og hørt med de, eventuelt fått vite om jeg skulle være obs på noe feks hevelse, rødme rundt såret ol!
Gjest Miryks Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Du har fått svar, og du har innsett at du burde kvitte deg med hunden. Utrolig trist, og jeg skjønner deg. Måtte selv avlive ene hunden vår for en måneds tid siden pga sykdom og at hun begynte å bli aggressiv pga smertene. Ufattelig tungt valg, men om du tenker over at neste gang går det kanskje ikke like bra, så er ikke valget vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå