Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Andre som har 2008 barn som ikke prater rent? Vi er blitt henvist til ppt nå...er så redd for at barnet kommer til å slite på skolen:( Barnet blir ofte sint når folk ikke forstår henne, jeg forstår henne jo, men må ofte hjelpe til da andre ikke forstår og sier hæ ofte....
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Har ei jente født februar 2008. Hun har spesielt problemer med "R", men har også andre lyder hun ikke får helt til. Men prater som en foss! Verken bhg eller helsestasjon er bekymret, så jeg velger å ta det med ro en stund til.
bobbelfru Skrevet 24. juni 2012 #3 Skrevet 24. juni 2012 Jeg har også en 4 åring som ikke snakker rent. Hun har vært til utredning av ppt og logoped. Hun har full språkfortåelse. Men har flere bokstaver hun bytter ut, Hun har fått 8 enkeltvedtak timer til neste år som går på språktrening. Frøkna mi sliter med div andre ting og. Har et fysisk handicap. Vi skal fra høsten begynne med tegn til tale. dette gleder jeg meg til.
Mamma_til_2 Skrevet 24. juni 2012 #4 Skrevet 24. juni 2012 min jente slet og med praten (tildels enda) hun er 5 år nå og bare det siste året har hun blitt så mye flinkere vi byttet bhg og de bynte med språkgrupper helt supert, kanskje en ide til din bhg visst de ikke har det allerede. uansett så var det slik at hun blanda ord og bokstaver og i tillegg prater hun fort spes når et er viktig eneste jeg kan si er at det blir bedre og den bhg hun er i nå (har vært ett år) er ikke bekymret
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #5 Skrevet 24. juni 2012 Har ei slik jente vi også, men fikk dren i ørene for noen mnd siden og ble straks mye bedre. Logopeden følger med henne
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Synes ikke det høres så bekymringsverdig ut jeg, dere har jo god tid før skolestart! I kullet til gutten min (2006 - skolebarn til høsten), er det ennå et par barn som ikke snakker rent. Den ene får til de fleste ord og lyder om han prøver og konsentrerer seg, men "gidder" ikke, eller har ikke tid. Den andre (kjenner ikke ham like godt) tror jeg ikke kan om han vil en gang. Og først nå etter jul er det koblet inn logoped o.a. i barnehagen. Men det er i hvert fall ikke uvanlig, håper dere klarer å slappe av og tenke at dere har god tid:-)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Gutten min har litt problemer med K og L.Har bedt bhg kontakte logoped.De følger med og sier at han har godt tid til skolestart,noe jeg er enig i.Språket har bedret seg veldig siden Jul bare.Er vel ganske vanlig problem tror jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå