Gå til innhold

Hva ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alenemor til to. En i bhg og en som begynner på skolen til høsten. Føler det er vanskelig å få tiden til å strekke til og vurderer å trappe ned noe i stillingsprosent for noen år, men det har selvsagt økonomiske konsekvenser. Har to alternativer:

1. Jobbe 100% og ha ca 12.000 til overs hver måned til mat, bensin, fritidsaktiviteter, klær, osv.

2. Jobbe 80% og ha mellom 9.000 og 10.000 til overs hver måned.

Sparer 800 kroner hver måned i fond og dette vil jeg fortsette med uansett hva jeg velger. Problemet med alt 2 er at jeg har så og si ingenting å gå på dersom noe må fikses i huset, eller det kommer andre uventede utgifter.

Føler jeg av hensyn til ungene bør velge alt 2 (og det er vel egentlig det jeg ønsker), men samtidig er jeg redd det blir veldig stramt, da jeg tross alt sitter med et helt hus alene og det er ikke kliss nytt for å si det sånn.

Jeg har ca 80.000 i bufferkonto.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke turt å gjort annet enn alternativ nr. 1.

Av hensyn til ungene, sier du , men du tar nok også hensyn til barna om dere som familie har en økonomi som dere ikke trenger å bekymre dere over.

Skrevet

Glemte å si en ting: Jeg søker kun permisjon, så jeg kan når som helst gå opp til 100% igjen.

HI

Skrevet

Er barna noen gang hos sin far?

Skrevet

Tja, går det an å gå ned til 80 % en periode og se hvordan det går? Evt ta på deg flere timer hvis det kniper litt? Med 80 000 på bufferkonto bør du jo være ganske greit sikret dersom vaskemaskin eller noe sånt ryker.. 9000 til overs er jo ikke så mye, når det skal dekke alt det du sier. Spørs jo veldig hvor mye du bruker på mat, bensin, klær og fritidsaktiviteter... Noen tar mye kollektivt, er flinke til å finne på rimelige ting, arver klær eller kjøper billig, og spiser sunt men rimelig... andre er ikke så flinke.. Jeg ville satt meg ned og sett på kontoutskrifter for å se hvor pengene dine går hver måned. Har du stort matbudsjett, klesbudsjett, hva bruker dere på aktiviteter osv.. Hvor kan du spare inn?

Vanskelig for andre å svare på det der.. :-)

Skrevet

Ja, delingen er ca 65/35. Det hjelper uansett ikke på den uka jeg har dem + de dagene den uka han har dem. Jeg må gjøre noe for å lette den uka de er hos meg.

Ja, jeg kan jobbe mer de dagene jeg ikke har dem, men det er ikke alltid arbeidet fordeler seg slik at jeg kan jobbe masse de dagene de er hos faren sin, så da er jeg like langt.

HI

Skrevet
Ja, delingen er ca 65/35. Det hjelper uansett ikke på den uka jeg har dem + de dagene den uka han har dem. Jeg må gjøre noe for å lette den uka de er hos meg. Ja, jeg kan jobbe mer de dagene jeg ikke har dem, men det er ikke alltid arbeidet fordeler seg slik at jeg kan jobbe masse de dagene de er hos faren sin, så da er jeg like langt. HI

Ok. Det høres vel ut som du egentlig ikke makter å jobbe 100% akkurat nå, så da ville jeg gått ned til 80% en stund ja. Du har jo litt penger på konto, og får du uforutsette utgifter så må du bare bruke av dem da. Når størstemann nå begynner på skolen så tenker jeg at han veldig fort kommer til å bli mer uavhengig av deg, og at det kan gjøre det litt lettere for deg også :-)

Skrevet

Jeg ville prøvd med i 80%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...