Gå til innhold

Hvordan få viljestyrke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil så gjerne gå ned i vekt, men jeg har et problem. Jeg er like avhengig av mat og popcorn(!) som andre er av røyk eller narkotika. Spiste sunt en uke før jeg falt tilbake på gamle dårlige vaner.

Tror rett og slett jeg har en spiseforstyrrelse når det kommer til avhengigheten for jeg MÅ ha det. Sitter å knyter henda om jeg ikke har popcorn eller kan spise selvom jeg ikke fins sulten :(

HJELP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å strikke eller noe sånt slik at hendene har noe å gjøre når du sitter stille :-)

Vet av erfaring hvor mye som klarer å finne veien inn i munnen uten at jeg "er klar over det" mens jeg f.eks. ser på tv!

Skrevet

Grete Rhode funket for meg !! Fint og langt kurs, som hjelper deg til å endre livsstil. Du skal fortsatt spise hva du vil, men tenke, og det funket her i gården !!

Skrevet

Det har jeg forsøkt. Klarer ikke la vær å spise selvom jeg gjør noe annet. Må ta pauser slik at jeg kan hive i meg en pose popcorn på 5 minutter eller spise noen brødskiver

Skrevet

Kjøp en bok av Harlan Coben så glemmer du fort hele matinntaket! Om du liker bøker da..

Skrevet

det er jo ikke så stort problem å spise hele tiden, om det er selve det "å putte noe i munnen" som er greia di. Da er det jo bare å ha masse graønsaker tilgjengelig, og drikke masse vann (for å fylle magen) og andre ting som man ikke legger på seg av. Ikke ha søtsaker og chips i huset. Få mannen til å handle, om du virkelig ikke klarer å begrense deg når du er i butikken. Eller lag en veldig tydelig handleliste som du følger helt slavisk. Ikke gå forbi godtehyllene, om det kan unngås.

sett mål i hverdagen. Premier deg selv for hver dag du klarer. eller hver uke. men ikke premie med mat nødvendigvis. men om du absolutt MÅ ha no, så ta en liten ting på kvelden etter endt "dyst". Personlig må ja ha totalt enten eller. om jeg først skal være flink, så er det ingen unntak. men man er jo forskjellig.

lykke til!

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Funker ikke. Har prøvd å spise sunne ting, men må ha popcorn eller brødskive etterpå.

Skrevet

Er ikke popkorn den sunneste snacksen man kan spise da? :o)

Skrevet
Er ikke popkorn den sunneste snacksen man kan spise da? :o)

Lagde et slikt her fjes altså: : o )

Ble ikke sjokkert over min egen uttalelse akkurat

Skrevet

Spis frosne bringebær, da spiser du, m samtidig er d sunt. 

Skrevet

Viljestyrke er noe man kan øve opp. Begynn med ting du kan klare, men som er litt vanskelige.

Hvis du virkelig vil ned i vekt, så klarer du det.

Ikke til deg spesielt, men jeg er overrasket over hvor mange som gir opp alt mulig så lett. å si "klarer ikke" er blitt helt akseptert nesten uansett hva det gjelder. Jeg spør meg selv da: hvor mye har man prøvd? Vil man virkelig at mangelen på å klare/ville noe skal være et av ens karaktertrekk?

Gjest sug lut
Skrevet

En eller annen lederguru praktiserer visst viljestyrketrening som går ut på at man skal stå på en stol ti minutter tre ganger hver dag. Klarer man å gjennomføre det uten å jukse - en meningsløs og kjedelig aktivitet - trenes visstnok viljestyrken. Jeg tenker at så lenge du ikke tar med deg mat opp på stolen så spiser du i alle fall ikke den halvtimen.

Skrevet

Hehe...-Kan det være at du kjeder deg for mye? Folk med kjedelige liv har en tendens til å ruse seg....på alt fra mat til shopping og anonymforum på BIM...hehe

Skrevet

Ta deg en trilletur/gåtur når du føler for å putte noe i munnen, om du ikke har glemt det så har du vertfall hoppet over ett unødvendig måltid:)

Hver gang jeg får lyst og gå ut på kjøkkene og snoke i skapene etter noe godt så letter jeg litt på t-skjorten, ser på magen, og finner fort ut at jeg klarer meg uten! 3 uker siden fødselen og det ser mindre pent ut... Lykke til uanskvett:)

Skrevet

hva med å starte med å trappe ned. lag mindre popcorn,

det kan hjelpe deg å lage mindre.

etterhvert kan du slutte å kjøpe det.

send eventuelt mannen din i butikken istede for deg. kjøp frukt istede.

jeg spiste før potetgull hver dag. jeg begynnte å jogge hver dag. da sluttet jeg også å spise potetgull og etter noen dager. kroppen ville da være sunn,.

løarte å holde meg sunn siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...