Gå til innhold

Får man kun bhg plass i august?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med de som skulle hatt plass på våren?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

De fleste bhg har fortløpende opptak, dvs har de ledig plass i f.eks februar så fyller de den med nye søkere eller barn som står på venteliste.

Jeg søkte akkurat nå om bhg plass til minstemann med start i mai neste år.

Skrevet

Vi søkte om plass i januar 2013, og har fått plass :) men det er jo avhengig av at det er ledige plasser, og de som søkte om plass tidligere sto før oss i køen:)

Skrevet

Det er jo til sommeren det slutter flest barn ettersom det er da et helt kull begynner på skolen, men det hender jo barn slutter i løpet av året også. Enten fordi de flytter eller fordi de får plass i andre barnehager foreldrene heller vil ha dem i. I tillegg er det noen barnehager som tar inn noen få barn i januar. Da "får" de plass til noen nye barn fordi barna før det året de fyller tre år telles som to barn, mens de fra året de fyller tre år telles som en, dvs de har mulighet til å sette inn flere barn på avdelingene.

Her er det sånn at de populære barnehagene sjeldent får ledige plasser utenom hovedinntaket og de få ledige plassene de får går til søsken av barn som allerede går der. De store barnehagene mange ønsker seg bort fra har ofte ledige plasser, men man bør ringe dem og snakke med dem for å få plassene. Jeg fikk barn i april og alle som ønsket barnehageplass på våren i min barselgruppe fikk det, selvom en del av dem fikk i barnehager de egentlig ikke ønsket.

Skrevet

På de kommunale barnehagene i Oslo er det fortløpende opptak. Det er jo både unger som slutter og unger som flyttes fra småbarnsavd til storbarnsavd gjennom året som frigjør plasser.

I Oslo skal man søke 2 mnd før man trenger plassen dersom man søker utenfor hovedopptaket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...