Gå til innhold

Føde i vann?


stadig_større

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nå i uke 29 og har begynt å tenke på fødselen.

Jeg ønsker å føde i badekar og lurer på hvordan man går frem rundt dette.

Må jeg 'avtale' på forhånd med ahus, eller kan det avgjøres der og da?

Noen som har noen tips og/eller historier?

 

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring å spør :-) Tror de på Ahus har noen få stuer med badekar som du da må spørre om å få når du kommer inn, så det vil jo være avhengig av om det er en ledig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor på helsestasjonen her i kommunen sa på fødselsforberedende kurs at Ahus har badekar på alle fødestuene, så man trengte ikke å avtale på forhånd :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahus har store badekar på alle fødestuene på tun b. På tun a har de det på noen, og dusj på de resterende (tun a er jordmorstyrt). Tun a har små kar..

 

Jeg har ikke født i vann selv, var oppi der 20 min frem til siste fase av åpningen, men jm anbefalte at jeg ikke fødte der, fordi jeg løfta rumpa under hver rie. Det funker dårlig fordi babyen kan ikke komme ut over vann, for så og gå under vann. Da måtte jm mast på meg om å få rumpa under, når jeg hadde rier. Under rier er ikke jeg lysten på å gjøre annet enn der kroppen befaler meg, så er glad jeg slapp det. Det er visst mange som beordres opp av karet på grunn av det. Dessuten fant jeg ingen god stilling i vannet, men nå var jo dette et lite kar da..

 

Vet om flere som har hatt supre fødsler i vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føde i vann er nok en flott opplevelse. Vi har vært på samtale fordi vi er satt opp til vannfødsel. Var veldig mange krav man måtte utfylle for å kunne føde i vann. Ingen kompilikasjoner i svangerskap, ikke komplikasjoner i tidligere fødsler. Bmi måtte være innen en viss grense og babyens vekt normal innen for gjennomsnitt.

 

Men de fleste fyller disse kravene og da er det jo bare å fortelle hva man ønsker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føde i vann er nok en flott opplevelse. Vi har vært på samtale fordi vi er satt opp til vannfødsel. Var veldig mange krav man måtte utfylle for å kunne føde i vann. Ingen kompilikasjoner i svangerskap, ikke komplikasjoner i tidligere fødsler. Bmi måtte være innen en viss grense og babyens vekt normal innen for gjennomsnitt.

 

Men de fleste fyller disse kravene og da er det jo bare å fortelle hva man ønsker....

 

På ahus står det på hjemmesidene at bmi må være max 30. Jeg hadde 31, men fikk likevel lov. Vet ikke om det er en komplikasjon i så måte, men jeg ble forløst med vakuum første fødsel og hadde blødning litt mer enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...