Gå til innhold

Gravid og tatovering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 9 og har så lyst å tatovere inn poten til hunden min . Tror dere det går greit i forhold til graviditeten.

Skal til legen på tirsdag, skal spørre han, men hva synes dere. Er det til skade for fostret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke reglene de seriøse tatovørene jobber etter, men jeg kan ikke forestille meg at de vil tatovere noen som er gravid!

Det er alltid en infeksjonsfare forbundet med det. Når du er gravid går immunforsvaret ditt i litt lavgir pga babyen, dvs infeksjonsfaren er enda større en normalt, tross en tatovør som gjør alt etter boka.

I tillegg kan nålestimulering på ulike deler av kroppen faktisk fremprovosere abort - og dette er noe tatovører trolig ikke har noen kunnskap om!

Er lysten så stor at du vil ta sjansen?

Du greier fint å vente til du har fått babyen din! :)

Skrevet

Jeg har flere tatoveringer og ville ta en til :)

Men min tatovør ville ikke røre huden min pga infeksjons fare og at hormonene kunne gi forandring i blekket. Så hu ba meg vente til jeg hvertfall var ferdig med å amme noe som er lenge til ennå :(

Men er bare å vente :)

Skrevet

Stikk innom en seriøs tatovør og spør :)

Men mener og ha hørt at man bør unngå å ta tatovering som gravid

Skrevet

Ja, er ikke så lurt å bli tatovert når man er gravid. Har en kompis som tatoverer og han nekter å tatovere gravide da kroppen KAN støte fra seg blekket rett og slett..(tipper det er pga hormoner?) og da blir det ikke særlig pent.. ei venninne tok tatovering mens ho var gravid, og har måtte farge den opp 2 ganger alt og det er bare 5 år siden ho tok den.. så anbefaler at du venter til babyen er født :) for å være på den sikre siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...