Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Sikkert vanlig å se mannen fra et annet perspektiv etter man har fått barn, men jeg har fått helt avsmak på han... Synes han er uintelligent, lat, stygg (tar ikke vare på utseende). Barnet er ett år nå og jeg venter bare på at jeg skal bli normal, eller få et normalt syn på han igjen. Noen andre med samme erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Samme her... Trodde først det var hormonene mine, siden det begynte i svangerskapet, men 10 mnd etter er følelsene fortsatt de samme, og jeg orker ikke leve med en jeg har så negative følelser for. Hverken bra for meg,barnet eller mannen, så jeg har flytta... Håper dette går over i ditt tilfelle... Ikke gode følelser å sitte med...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #3 Skrevet 23. juni 2012 Hm nei, det var synd å høre. Jeg har to barn med mannen og har ikke forandret synet på ham etter at noen av barna kom. Han er en herlig mann og en flott far som tar sin del av ansvaret og trener og holder seg fint i form.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 Men er det at mannen forandrer seg, eller at vi kvinner ofte åpner øynene mer. Vi var sammen i 3 år før vi fikk barn og hadde aldri tro jeg skulle se slik på han. Mener å ha lest at kvinnene fortsatt er hormonelle ca 1 år etter fødsel. Håper å høre fra noen som har vært gjennom det samme, men der det gikk bra til slutt. Evt. hvorfor det blir slik? HI
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 Jeg har ingen erfaring med dette, bare gjorde meg noen tanker... Har lest noe om at kvinner på p-piller velger menn som de egentlig ikke går så godt sammen med genetisk, som det de gjør når de ikke går på p-piller. Kan det være at man, når man blir Hormonella etter fødsel, kanskje blir mer oppmerksom på ulikhetene som man ikke la merke til da man gikk på pillen, og når man hadde et felles mål om barn? Jeg aner virkelig ikke, bare en tanke....
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #6 Skrevet 23. juni 2012 Hm, kan jo være, men jeg gikk ikke på pilla når vi møttes. HI
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #7 Skrevet 23. juni 2012 Vel.. første 8-9 måneder etter fødsel hadde jeg et helt annet syn på mannen min enn jeg hadde før. Han var en udugelig far, tok ikke ansvar, var mye borte, følte at han ikke prioriterte oss. Men nå er gutten vår 2 år, og vi har ikke hatt det bedre! Jeg elsker han enda mer enn jeg gjorde før, og han er den samme som han var før vi fikk barn! helt rart, men det må ha vært mye med hormonene.. vi venter nr to nå
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #8 Skrevet 23. juni 2012 Åh, takk #7! Var et slikt svar jeg hÅpet pÅ. Tror selv at alt for mange gir opp innen det første Året nettopp pga dette, men at det blir bedre om man holder ut ett År til Hører gjerne flere synspunkter... HI
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #9 Skrevet 23. juni 2012 Sikkert vanlig å se mannen fra et annet perspektiv etter man har fått barn, men jeg har fått helt avsmak på han... Synes han er uintelligent, lat, stygg (tar ikke vare på utseende). Barnet er ett år nå og jeg venter bare på at jeg skal bli normal, eller få et normalt syn på han igjen. Noen andre med samme erfaringer? Ikke endret syn på han nei. Han er fortsatt min beste venn, en kjempeflink pappa som stiller opp for meg og barnet vårt. Har fått intrykk av dette som ved bryllup.. at enkelte nesten forventer en øyeblikkelig forandring hos partneren sin og at alt blir annerledes og på et helt annet nivå enn før. Mannen din er ingen andre enn den du forelsket deg i og fikk barn med. Senk dine forventninger og prøv å se den personen du først ble sammen med. Hans gode kvaliteter forsvant ikke i det øyeblikket barnet ble født??? Svangerskapet er for deg helt annerledes enn det er for mannen din. Han enser ikke annet enn at din mage vokser og at barnet til slutt kommer, mens du er igjennom hormon-helvete og har 9måneder med evig tankekjør. Som sagt.. senk dine forventninger.. kanskje de gjør deg til en annen person som han ikke er så fornøyd med heller... ikke tro alltid at kortene ligger i din hånd.. Snakk heller med han enn fremmede på et forum.
me_87 Skrevet 23. juni 2012 #10 Skrevet 23. juni 2012 Jeg har det mottsatt! Men kan godt være fordi vi ikke bor ilag da. Jeg synes han er blitt mer voksen,sluttet å være så egoistisk,stiller opp for både meg og barnet og generelt sett bare blitt en mye bedre person.
Målfrid123 Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 Har han forandret seg veldig da? Eller er det du som ser på han på en annen måte? Viktig å finne ut hvor roten til problemet ligger.
Dorrimor ♂♂ Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Jeg hadde d også motsatt, mannen min ble rett og slett en (enda-) bedre mann etter at i fikk barn, mer "leken", mindre selvsentrert og enda snillere. M denne forvandlingen kom gradvis ettersom han fikk permisjon. Og da vi fikk nr to etter 1 1/2år synes jeg han var en helt annen pappa enn han var i starten til nr 1. Tror mange menn trenger å venne seg til papparollen og må nesten ut i permisjon før de kjenner på hvor mye jobb d kan være. De blir jo også mer "pappavennlig" jo eldre de blir. Når d er sagt så er d jo mye som skjer rundt graviditet, fødsel og tiden etter, så d kan godt være at d er hormoner som henger i HI. Dessuten tror jeg man er mye mer oppmerksom til negative sider hos den andre etter at man fikk barn, man er mer sliten, har en forestilling om hvordan mann skal være, d er mye mer jobb, mindre tid til deg selv etc. D kan godt være at dette roer seg etterhvert. Her opplever jeg at ting stabiliserer seg veldig når barnet runder to år, nettene er mer forutsigbar, de er mer selvgående etc, samt at mange menn syne d blir enklere m barnet da. Jeg har dessuten flere venninner som føler de gjør d meste med barnet mene mannen kan leve som før, m når de får nr to måtte mannen trå til mer og da ble d mer stabilitet i forholdet igjen. Jeg opplevde også dette litt; da vi fikk nr to ble arbeidet m barna delt 50/50. Jeg forstår veldig godt at dette er vanskelig for deg! Jegville snakket m mannen, latt han se hva du føler. Også ville jeg tatt tiden litt til hjelp og prøve å ikke fokusere på d negative, da vil d bli d eneste du ser. Jeg tror at ting kan føles bedre når barnet blir litt eldre, m dette kjenner du bedt på selv. En stor og god klem til deg!!
LØVEN1 Skrevet 24. juni 2012 #13 Skrevet 24. juni 2012 Vel.. første 8-9 måneder etter fødsel hadde jeg et helt annet syn på mannen min enn jeg hadde før. Han var en udugelig far, tok ikke ansvar, var mye borte, følte at han ikke prioriterte oss. Men nå er gutten vår 2 år, og vi har ikke hatt det bedre! Jeg elsker han enda mer enn jeg gjorde før, og han er den samme som han var før vi fikk barn! helt rart, men det må ha vært mye med hormonene.. vi venter nr to nå Signerer denne, det å få barn er et stort ansvar og er du alene om dette i stor grad, daler det positive inntrykket av partneren. Har en mann som har vært suveren fra 1 dag, men har likevel merket at perspektivene endrer seg når begge er slitne. Det er da man sier de stygge tingene til hverandre som ikke er lette å glemme. Heldigvis er gleden over hverdagen også påtakelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå