Gå til innhold

Tenkt på navn allerede?


Gjest Thunder Road

Anbefalte innlegg

Inni magen min bor ei lita Ida :wub:

Både gutte- og jentenavn har vært klart i ca 8 år, og nå er vi så heldige at begge navnene blir brukt :) (Anton kom for 3 år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde både jente og guttenavn klart, Adele hvis det ble jente, men det blir nok en Emil, ihvert fall hvis vi tolket det riktig da hun sa det var en tut der da vi var på ul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet har vi ikke snakket om navn enda, men natta før vi skulle på UL, drømte jeg både at vi skulle få en gutt, og hva han skulle hete. Det viste seg at det faktisk var en gutt!, vi er ikke helt sikre på navnet akkurat, men det føles litt riktig å kalle han det jeg drømte, samt at det er et navn som klinger bra sammen med storesøsteren sitt navn. :) Forrige gang var ikke navnet bestemt før hun var her, og da så vi med en gang "hvem" hun var (hadde igjen 4 alternativer da hun kom). Men denne gangen synes vi det er litt viktig å ha det på plass tidlig med tanke på storesøster og at hun skal kunne få en slags relasjon til at det faktisk er en baby der inne. Men det er fremdeles lenge til, så det haster jo ikke akkurat. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bor en liten gutt i magen min!! :-D Jeg har tenkt mest på jentenavn så det hjalp jo ikke så veldig!! :-D Hehe!! :-D Vi tenker litt på å kalle han opp etter min Bestefar som jeg var utrolig glad i! Vi har bygget hus rett ved siden av hans hus og "alle" kjente og likte han! Så tenker hele nabolaget hadde vært stolt om vi gjorde det! Navnet er Lauritz så føler vi må vokse litt på det siden det er litt uvanlig i dag, men er virkelig i våre tanker!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt, men det er veldig vanskelig. Alle ønsker noe unikt. Man vil ikke herme. Noen vil at navnet skal være en merkevare. Andre ønsker seg adelighet- eller kjendisstil. Atter andre sverger til erkenorske navn. Du og du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Ja, har tenkt en del men synes det er ganske vanskelig...vet heller ikke helt om det bør bli 1 eller flere navn.

Endret av Førstegangsmor38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt oss :-) Vilja Hermine <3

 

Å, så nydelig! Hadde begge navnene på topplista mi faktisk! Hehe. Men så viste det seg at det er en gutt som skal hete Ole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie og Viktoria :) Tror kanskje jeg liker Viktoria best. Jeg er svak for Sofia, hvis det kan være et alternativ :)

Veldig mange Emilie, Emelie og Amalie her jeg bor, så er rett og slett litt lei av de navnene... Dumt egentlig, for det er fine navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva liker dere best av sofie, emilie og viktoria?

 

Har selv en Victoria, så liker det klart best :)

Sofie på en god 2. plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har tenkt på navn leenge :-)

 

Blir mest sannsynlig ei jente-etter ka dei kunne se på UL :-)

 

Eg og mannen har delte meininger..

Fortida snakker vi litt om Eira Othilie :-) Men e redd d blir for uvanlig..elska Othilie, men vil ha dobbeltnavn sia d e d alle jenter i vår familie har felles:-)

 

Andre forslag til navn foran Othilie? Har en Markus og ei Tiril Sofie fra før:-)

 

Ina Othilie er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (eller mannen) har nesten bestemt oss for at lillegutt skal hete Steffen! Nesten ingen andre som heter det, men heller ikke så uvanlige at det er rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...