Gå til innhold

Tenkt på navn allerede?

Anbefalte innlegg

Gjest AnneS

Jeg har tenkt på navn siden vi begynte å prøve i februar ;) Har diskutert så smått med mannen, men han har ikke så sterke meninger ang. navn, så jeg får bestemme innen rimelighetens grenser :D

Denne gangen blir det oppkalling, etter min far om det blir gutt: Ole + et mellomnavn. Etter mannens avdøde tante om det blir jente: Nikoline :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948837-tenkt-p%C3%A5-navn-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det har jeg tenkt på og vi har diskutert litt. Har en liste med kanskje 5 guttenavn og 10 jentenavn. Vi er god ikke helt enige, for mannen er overhodet ikke seriøs. Hans morsomste forslag var May Duskjønne Mille, eller bare May Mille da, så kunne hun legge til Duskjønne selv.. Eller så er vel alle navn som en kjent fotballspiller fra Barcelone har godkjent fra han. Satser på at han blir mer seriøs etterhvert :)

Vis vi får jente har vi diskutert en del men ikke blitt helt enig har en lite engasjert mann pga jeg mistet en tidligere så han liker ikke bli for giret så tidlig som meg!

men jeg liker jente navnet Miliani og gutt som vi har snakket mer om har jeg falt for Diaz-rahim eller Milan-antonio :) !

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg har jentenavnet klart, der er mannen og jeg faktisk enige: Melisa. Om det blir en gutt neste gang sliter vi. Vi sleit da vi fikk sønnen vår i 2009 og endte opp med et kompremiss: to navn!

Har egentli både gutte og jentenavn klare noen å velge mellom da:) og en mann med sterkemeninger så detblirnok noen diskusjoner når tiden nærmer seg :)! Jentenavn står jeg mellom vilde, aurora og viola og guttenavn står det mellom william og storm :) har en sønn fra før av som heter leander så det skal jo passe litt sammen å :))

Jeg har hatt jentenavn og guttenavn klart lenge jeg, har bare mangla kulen på magen! Og jeg er veldig glad i oppkalling, så det blir enten mellomnavnet til bestemor eller fornavnet til oldefar! :)

men Ele hva er mellomnavnet til bestemor og fornavnet til oldefar? hemmelig muligens? ;)

Annonse

Hei!!

Her i huset er navn et bestemt. Lykketrollet skal hete Linnea. Vi hadde 4 jentenavn å velge mellom. Men ettersom samboeren min er svensk og jeg er norsk. Var vi veldig opptatt av at navnet skal kunne uttales likt på begge sidene av grensa.Ønsker alle lykke til videre, for det er jammen meg ikke enkelt!!!

Åh, jeg som har vært så bestemt lenge på at hvis det blir jente så skal hun hete Nikoline.. Men nå har jeg begynt og vakle og vurderer Sigrid. Synes det er så fint, men i en annen gate enn Nikoline da... Men har jo hvertfall et halvt år å tenke på ;) Og det kan jo være gutt :P

Jeg har hatt jentenavn og guttenavn klart lenge jeg, har bare mangla kulen på magen! Og jeg er veldig glad i oppkalling, så det blir enten mellomnavnet til bestemor eller fornavnet til oldefar! :)
men Ele hva er mellomnavnet til bestemor og fornavnet til oldefar? hemmelig muligens? ;)

Hihi, litt hemmelig egentlig, bestemor sitt har jeg aldri hørt noen andre hete før! Men guttenavn er det Odin som er tanken, men det har steget litt mye i popularitet i det siste og jeg prøver å unngå navn det det vil være maaange i klassen som heter det samme, så vi er ikke heeeelt bestemt!

du skal få lov å holde det hemmelig:) ikke lett med navn nei, de skal tross alt hete det hele livet!;) og vi må bli enige om TOOO, jiiiisss;)

Aaaaw, jeg blir helt varm om hjerte hver gang du nevner at det er to, det er så herlig! :D Men absolutt vanskeligere med navn, de må passe til hverandre! Og skal de være like? Ikke like? Samme forbokstav? Ikke? Hihi, stas!! :)

du er vel skjønn;) ja håper de begge to trives der inne i magen min! blir spennende å få vite om det er en av hvert kjønn eller hva.... tror ikke d blir samme forbokstav, skal prøve alt jeg kan å la de få være hver sin person og ikke "en av tvillingene".. men prøve å finne noe som klinger fint;)

• 2 uker senere...

Her har vi ikke snakket om det så veldig masse, men såg litt på de navnene som ikke er mest populære. Er halvveis enig om Michelle om det blir en jente, men om hun blir født under fullmåne og hsr mørkt hår så blir det Ronja siden jeg alltid har likt og lignet henne!! Guttenavn er det verre med.. Har alltid likt Thomas, men det heter hans bror.. Så får lete videre når vi vet hvem som er der inne..

• 2 uker senere...

Eg har tenkt på navn leenge :-)

Blir mest sannsynlig ei jente-etter ka dei kunne se på UL :-)

Eg og mannen har delte meininger..

Fortida snakker vi litt om Eira Othilie :-) Men e redd d blir for uvanlig..elska Othilie, men vil ha dobbeltnavn sia d e d alle jenter i vår familie har felles:-)

Andre forslag til navn foran Othilie? Har en Markus og ei Tiril Sofie fra før:-)

Endret av løvemamma29

Jeg synes det er vanskelig å tenke på navn før vi vet kjønnet. Kom over et kult og sjeldent jentenavn på disse sidene, faktisk. Så hvis det blir jente, kommer vi til å vurdere det. Hvis det blir gutt har vi ikke begynt å tenke på navn en gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...