Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Treåringen her i huset har forelsket seg fullstendig i en bestemt bok. Det er forsåvidt en fin bok, en gammel bok som jeg hadde som liten jente. Den handler om Per og Pål som er på besøk på en bondegård. De hilser på alle dyrene, på bonden, traktoren, osv, og så kommer de hjem, bader og legger seg... Hver bidige kveld skal vi lese i bondegård-boka, og jeg er bare sååå lei av den j#¤&& boka.. Hva ville dere gjort? Latt han holde på med den samme boka dag og ut og dag inn? Det kan vel ikke være særlig stimulerende? Eller, ville dere prøvd å pushe han på å oppdage andre bøker?
Koala *g07* Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Her og var det perioder med samme boka. Så begynte jeg bare å introdusere andre bøker. Det ble akseptert etterhvert, og falt i smak de fleste. Men var ofte slik at den nye boka og skulle leses om og om igjen. Men ja er nok greit å ha noen å variere i.
Gjest Miryks Skrevet 23. juni 2012 #3 Skrevet 23. juni 2012 Hadde samme "problem" her. Sa til slutt at "enten leser vi boka om Nilsen og stellebordet, eller så leser vi ikke i det store og hele". Tok ikke mange dagene før tuppa skjønte at det var morsommere å lese ei anna bok enn å måtte sove med en gang (o:
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 Barn liker rutiner og gjentagelser, det gjelder det meste egentlig. De vil se den samme filmen igjen og igjen, høre den samme sangen og ikke minst lese den samme boken. Det gir en følelse av trygghet tror jeg.. Her gjorde vi det sånn at vi leste først en ny bok, også favoritten etterpå. Hadde derfor en periode med litt lenger lesestund for å rekke to bøker, etterhvert var det en av de nye som tok over plassen som favoritt og sånn fikk vi litt variasjon
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 Barn liker rutiner og gjentagelser, det gjelder det meste egentlig. De vil se den samme filmen igjen og igjen, høre den samme sangen og ikke minst lese den samme boken. Det gir en følelse av trygghet tror jeg.. Her gjorde vi det sånn at vi leste først en ny bok, også favoritten etterpå. Hadde derfor en periode med litt lenger lesestund for å rekke to bøker, etterhvert var det en av de nye som tok over plassen som favoritt og sånn fikk vi litt variasjon Det hørtes veldig lurt ut! "først velger mamma bok, så velger du bok" Tusen takk for tipset. Det skal jeg prøve:-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå