Gjest Dotto Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Når er det vanlig at man begynner å invitere barna i bhg til barnebursdag? Har ei som blir 3 i november, men lurer kanskje på om det er litt for tidlig? Hva er vanlig å gi bhg-ansatte i gave når barnet skal slutte i bhg?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Vi har begynt med barnebursdag fra ungene er 4 år. Ang gave så er ikke det noe jeg har så mye erfaring med ennå, men en gang kjøpte vi en pose sjokolade og en pyntegjenstand. Samt at barna laga kort/tegning.
Thunderella Skrevet 23. juni 2012 #3 Skrevet 23. juni 2012 Hei. Hos oss er det vanlig med første barneselskap når de fyller fire år. Da erdestore nok til å skjønne hele konseptet og utholdende nok til å henge med til festes slutt!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 4 år her i hvertfall. Heldigvis! Om 3 år var vanlig ville jeg vurdert å bli unntaket, hadde tiltet om vi måtte ha 3-års bursdag for barnehagebarna Mange er jo fortsatt bare så vidt 2 år da.
kaktusen Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 4 år her og. Bursdagene før d var d og barn i, men da venniners barn i alle aldre... Bursdagsgave bruker vi ca 100kr på.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #6 Skrevet 23. juni 2012 Her begynner de også med barneselskap til 4-års dagen. Når barna slutter i barnehagen, enten for å bytte til stor avdeling eller for å begynne på skolen har vi gitt et kort hvor vi har takket for god omsorg og kjøpt en liten gave til pauserommet, f.eks konfekt, fruktfat, kake, god kaffe og te, en god håndkrem e.l.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #8 Skrevet 23. juni 2012 Ser ut som de fleste har det ved 4 år i vår bhg, men vi venter til de er 5 år.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #9 Skrevet 23. juni 2012 Hadde bursdag for veslejenta på tre her om dagen (går på 3-4 års avdeling, viktig å få med) og hadde det på dagtid, så de voksne i bhg fulgte barna opp hit. 15 unger, men det gikk helt fint og jenta mi koste seg glugg ihjel Men hjemmebursdag på ettermiddagen ville jeg ventet med å avholde til barnet/a var fire år.
Månefeen ♥ Skrevet 23. juni 2012 #10 Skrevet 23. juni 2012 Min ble 3år nå i mai, vi hadde barnebursdag med de nærmeste vennene hennes, ca 8-9 barn (dvs barna til våres venner). "Alle" hennes venner har også hatt barnebursdag nå til 3års dagen. Dette var ikke bursdag hvor vi inviterte de fra barnehagen. Men tenker det blir slik fra 4år. Hun begynner på stor avdeling nå, vi kjenner flere av barna hun kommer til å gå med bedre enn de små hun har gått med til nå. Det var stor sats med 3års dag, synes absolutt ikke de er for små i den alderen :-)
lille sprelle Skrevet 23. juni 2012 #11 Skrevet 23. juni 2012 Vi begynte ved 3 år. Inviterte med foreldre og hadde det ute. Inviterte de som var på samme alder i avdelingen og ikke de yngre. Noen få barn ble det. En hyggelig stund der vi voksne også fikk blitt litt kjent med hverandre.
En til, please. Skrevet 23. juni 2012 #12 Skrevet 23. juni 2012 Begge mine siste barn hadde sine første feiringer med vennene til på tre-års dagen. Det var fordi de selv var opptatt av at de ville ha fest med venner, kake og gave. Tilsammen var det åtte festlige småttiser som hadde med seg sine respektive mammaer eller pappaer. Det var så gøy hvordan de alle med den største selvfølgelighet bare vandre inn døren og starter leken fra første øyeblikk. Eneste oppsatte selskapslek var fiskedam, stor suksess! Tror det hele gikk så smidig fordi det er en utrolig harmonisk og sammensveiset barnegjeng og fordi vi kjente godt foreldrene fra før, så alle hadde det hyggelig og gøy sammen. Det er så lenge siden eldstemann sluttet i barnehagen(18 år) så jeg husker ikke hva jeg ga i avskjedsgave. Lykke til med de kommende bursdagsfeiringer...de er litt utmattende, men kjempemorsomme!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå