Gå til innhold

Sannheten om Breivik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett og forstå noe som helst når det er hemmeligstemplet. Man får jo ikke inntrykk av at han har hatt en fæl barndom egentlig.

Og hvor fæl barndom må man ha for å bli et slikt ufølsomt menneske?

Skrevet

Oppsiktsvekkende når folk som sitter på informasjonen sier at begrepet "vanskelig barndom" ikke dekkende en gang, og at innholdet er sjokkerende og horribelt. Det får en jo til å lure.

Skrevet

Er vel derfor hverken moren eller Breivik selv ville at noe som helst skulle avsløres fra barndommen. Har lest en plass at en psykiater anbefalte at Breivik umiddelbart skulle omplasseres til et fosterhjem grunnet alvorlig omsorgsvikt. Det sier jo noe..eller egentlig ganske mye...er vel ikke noe vits i å gjette seg til det ene eller andre selv om sikkert mange med meg gjerne vil ha et svar hvordan en person kan bli så SYK, men tror nok at hans barndom dessverre har mye å si her...tror noen har ødelagt han totalt når han var liten..kanskje moren,eller andre i familien..........

Skrevet

Men det blir jo for enkelt uansett. Det er dessverre ganske mange som har en barndom som ikke dekkes av "vanskelig", men som ikke ender opp som mangemordere.

Skrevet

Jeg husker at jeg reagerte bare timer etter vi fikk vite hvem som hadde skutt ungdommene og bombet regjeringskvartalet, at det var opprettet støttegrupper for mamma Breivik. Jeg tenkte som så at vi ikke hadde noen anelse om hva hennes rolle i det hele var. Det kan man tenke på nå. Er det fortsatt like mange som støtter henne, når de vet (eller kan "ane") hva hun har utsatt sønnen sin for?

Skrevet

Selv om det ikke unnskylder hans handlinger så er det jo faktisk synd på Breivik også. Han har tydeligvis blitt sviktet på det groveste og er nå alvorlig syk. Han har jo ikke bare ødelagt livene til ofrene og pårørende, men sitt eget også. Har sett og hørt så mye hat mot Breivik og de med lignende "diagnoser", så det beste hadde kanskje vært at slikt ble åpnet. Kanskje noen hadde fått mer forståelse? Det finnes redsler i folks fortid som forklarer mye av fremtiden deres.

Skrevet

Er det overgrep inni bildet mon tro?

Skrevet

Men hva er grunnen til at han ikke kom i fosterhjem når det var anbefalt?

Skrevet
Men hva er grunnen til at han ikke kom i fosterhjem når det var anbefalt?

Husker ikke helt hva det sto mer i den artikkelen, men jeg tror moren nektet, og at barnvernet og ingen andre gjorde noe mer å hjelpe dette barnet som tydeligvis ble utsatt for grov omsorgsvikt..og kanskje det var der det feilet, systemet gav opp, og moren fikk beholde han? Og så ble han bare sykere og sykere...ikke vet jeg..., men hvis det blir anbefalt at et barn blir omplassert til et fosterhjem snarest grunnet alvorlig omsorgsvikt så tenker jeg vold, incest, overgrep, en mor som ikke klarer å ta vare på seg selv eller barna..slike ting!! Noe må det jo være av det slaget.............??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...