Gå til innhold

gifte seg i hagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har kjøpt et nytt hus, der har vi tenkt å bo "for alltid", for det er stort nok til 3-4 barn og rett ved skolen osv.

hagen er sånn helt vanlig, sånn som hager i til nye hus er. flate med gress på. vi skal gifte oss neste sommer, og vi skal gjøre det enkelt og billig.

egentlig vil jeg gifte meg på en stand like ved, men det er så vanskelig å komme seg dit, og det blir nok kronglete og mye styr.

så jeg tenker at vi bare kan gifte oss i hagen, og sette opp et partytelt og ha festen hjemme.

da koster ikke bryllupet noe serlig heller. ut over mat og alkohol da.

hva tror dere? er det litt søtt og romantisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det blir bra, faktisk my bedre. Vær generøs med mat og drikke.

Skrevet

Ja det hørtes koselig ut. Det er ofte sånne "mindre formelle" bryllup som er koseligst og der gjestene hygger seg max.

Skrevet

Det er en koselig idé, men kan jo slå litt dårlig ut om det regner : / En venninne av meg gjorde det, og himmelens sluser åpnet seg. Kjoler, dresser, sko og plen ble ødelagt faktsik! Det spilte ingen rolle at vi satt under et partytelt, det regnet så heftig at det nesten kollapset..

Men hun var jo maks uheldig, da..

Skrevet

Så lenge du har telt som beskytter godt nok hvis det blir en "god norsk sommer" med masse regn, så er det en veldig god løsning. Jeg har vært i et sånn hagebryllup selv, da regnet det så mye at middagen måtte flyttes inn. Det gikk, men det ble veldig trangt. Resten av festen foregikk i telt, men uten sidevegger, så det sprutet inn og det rant store bekker med vann gjennom fordi det var lenge siden det hadde regnet.

Men blir det sol og fint vær, så er det veldig fint :) Bare pass på å ha en god nok backupløsning i tilfelle regn.

Skrevet

Koselig med hagebryllup:) Det går jo ann å leie gulv til å ha i partyteltet. Det "luner" veldig og da unngår du våt bakke om det regner.

Jeg feiret 30 års dagen min i partytelt på høsten. Da brukte vi noen europaller som vi la på bakken og skudde sponplater oppå. Oppå der la jeg teppe til forteltet på campingvogna. Men hadde gått fint med bare trehvite plater også. Bare brukte teppe siden jeg hadde det liggende. Vips så hadde vi gulv. Billig og grei løsning.

Skrevet

Vi gifta oss i en gårdshage, under blomstrende trær. Vi var Max heldige med været og hadde en fantastisk dag! Har fått kjempeskryt av gjestene og de synes det var en ekstra vakker og minneverdig ramme rundt det hele :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...