Gå til innhold

Dere som jobber i mannsdominerte yrker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet innenfor helsevesenet og jobber der. Har alltid gjort det, så kan ingenting annet. Saken er det at jeg er at jeg er lei. Alltid sliten. Så må finne meg noe annet å gjøre.

Vurderer å søke på en stilling hvor jeg vet at jeg blir omtrent den eneste damen. Det stod at man ikke trengte utdanning/erfaring da full opplæring vil bli gitt.

Hva jobber dere som jobber i mannsdominerte yrker og hva har dere i utdanning? Er det vits i at jeg søker noe som helst på jobb som ikke er typisk menneskerettet? (Helsepersonel, barnehage, skole osv)

Jeg vet ikke om jeg er flink til noe annet, da jeg ikke har jobbet med noe annet heller:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 utdannelser innen helse og jobber i et mannsdominert yrke med noe fullstendig annet. Spurte om jobb. Fikk først starte med å hjelpe til en helg, så forefallende jobb i en bestemt maskin og etter 1 mnd kanskje spurte jeg etter fast jobb og fikk det :)

Hadde ikke noe utdanning eller erfaring. Fikk opplæring og hjelp og lærte etterhvert :)

Nå er jeg jo sykemeldt og kan ikke fortsette i jobben, men det var det jo ingen som visste og er jo helt tilfeldig. Veldig synd for jeg elsker jobben!

Skrevet

tusen takk for svar:) Jeg kan jo bare søke, så får jo arbeidsplassen avgjøre om de er int. i å la meg få prøve.

Skrevet

Søk i vei :) Skriv at du er intressert i å lære og at du lærer fort og liker å ta intiativ (?).

Skrevet
Jeg er utdannet innenfor helsevesenet og jobber der. Har alltid gjort det, så kan ingenting annet. Saken er det at jeg er at jeg er lei. Alltid sliten. Så må finne meg noe annet å gjøre. Vurderer å søke på en stilling hvor jeg vet at jeg blir omtrent den eneste damen. Det stod at man ikke trengte utdanning/erfaring da full opplæring vil bli gitt. Hva jobber dere som jobber i mannsdominerte yrker og hva har dere i utdanning? Er det vits i at jeg søker noe som helst på jobb som ikke er typisk menneskerettet? (Helsepersonel, barnehage, skole osv) Jeg vet ikke om jeg er flink til noe annet, da jeg ikke har jobbet med noe annet heller:S

Hei. Jeg jobber i nordsjøen før. I flere år var jeg eneste jenta sammen med en hau av menn. Nå jobber jeg i helse og omsorgsyrke. Jeg SAVNER det mannsdominerte miljøet, det må jeg bare innrømme :) Men så savner jeg ikke jobben jeg hadde der, trives bedre i omsorgsyrket jeg har nå.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg jobber ikke i et mannsdominert yrke, men bedrift. Vi er 450 ansatte på dette stedet, og omkring 20-30 er damer.

Men jeg synes det er supert å jobbe sammen med mannfolk. Ikke noe tull og hvisking i kriker og kroker sånn det ofte blir med mange damer. Eneste jeg er litt lei er groviser rundt lunsjbordet:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...