Gå til innhold

Min fødselshistorie (hyggelig lesing:))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi ble født på søndag den 17 juni, 4 dager over termin. Hadde ingen tegn til at noe skulle skje da jeg la meg, og hadde lista full av ting jeg skulle ha gjort:)

Våknet kl.05 og kjente at jeg hadde regelmessige rier med ca 5 min mellomrom, men de gjorde ikke spesielt vondt. Lakket litt negler (!), leste bok osv for å få tiden til å gå. 07.15 ringte jeg føden, og de sa det bare var å komme inn. Fortsatt rier med 4-5 min mellomrom, men ikke supervonde slik jeg husket de med 1.ste mann.

Til slutt kom vi oss av gårde, og opp på føden. Ble vist inn i et undersøkelsesrom for å sjekke hvor landet lå. Og jammen hadde jeg ikke 8 cm åpning! Alle fødestuene var opptatt, jeg måtte føde på undersøkelsesrommet. Ikke lystgass var det der (hadde håpet på det), kun en paracet. Fikk beskjed om at jeg kunne begynne å presse når jeg følte for det. Var overhode ikke klar for at ting skulle gå så fort!

Ca 25 min etter jeg kom inn på føden var babyen min født etter 2 press. Var i kjempeform etter fødselen, må nesten ha blitt litt høy på selve opplevelsen, tror jeg:) Var virkelig en drømmefødsel - kunne gjort det samme om igjen om 1 uke :)

Lykke til dere andre som venter nå, unner alle en like fin fødsel som min!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Og du og du for ein drømmefødsel. Krysser fingrene for at min ligner :-D

Skrevet

For en fantastisk deilig historie! Gratulerer! Hadde ikke gjort meg noe å oppleve en sånn fødsel nei :) Det der var fin lesning for en som selv skal i ilden om litt under 3 mnd...

Skrevet

Oi, for en fantastisk opplevelse! Gratulerer så mye :)

Skrevet

Gratulerer! Satser på at jeg får lakket neglene jeg også;))

Skrevet

Åhh, takk for en hærlig historie! Gratulerer :) Trenger slik lesing nÅ med termin i morra!! Min første, sÅ mÅ vel belage meg pÅ LITT mer pes enn det du hadde ;)

Skrevet

Gratulerer så mye .-) Endelig i mål! Håper dere får en fin barseltid... :-)

Skrevet

Herlig! Ønsker meg en sånn fØdsel. Gratulerer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...