rosa og en blå Skrevet 23. juni 2012 #1 Skrevet 23. juni 2012 Normalt eller? Vi syns han er varm, og sovet ekstra mye 1,5 døgn. Så tok å målte 38.0. Han er to uker gammel
Lillegullskatt Skrevet 23. juni 2012 #2 Skrevet 23. juni 2012 Jeg ville tatt kontakt med legevakt i dag.. Babyer skal ikke ha feber når de er så små.. Har du fått i babyen nok væske? De kan få forhøyet temperatur pga lite væske også.. Ta kontakt med legevakt du...
rosa og en blå Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2012 Drikker godt. (det kommer iverfall ut igjen i bleien) ja, ringe og høre hva de tenker.
Lillegullskatt Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 Ja gjør det vær så snill.. Bedre en gang for mye.
rosa og en blå Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2012 Nei, gjorde ikke det.. (har hatt so masse sykebarn + meg selv i det siste at jeg såg litt an situasjonen) Hørte med ei venninne som jobber på barsel, hun o Sa at en så liten baby ikke bør ha 38. Han spiste greit og var våken, så tenkte han er i god form. Målte temp i 13 tiden og var da 37.6 og det er den nå også. Han har sove ekstra mye idag. Og ringer med en gang i kveld om tempen blir høyere og/eller han virker slapp..
Lillegullskatt Skrevet 23. juni 2012 #7 Skrevet 23. juni 2012 Ja det er fint.. Babyen til ei venninne fikk også feber for en stund siden, og han ble veldig dårlig.. Lå på intensiven lenge pga infeksjon. Ikke for å skremme deg altså... Ble bare minnet på dette når jeg leste ditt innlegg. God bedring da
rosa og en blå Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2012 Off.. Ja, har egentlig lav terskel på å ringe. Storebror fikk rs-virus når han knapt var 8 uker.. Så skal ikke drøye om baby her virker dårlig.
Lillegullskatt Skrevet 23. juni 2012 #10 Skrevet 23. juni 2012 Ja, tror det.. Men jeg ville fulgt nøye med tempen igjennom natten. Dersom han får 38 eller mer ville jeg ikke nølt med å ringe legevakt, for disse små skal ikke ha feber.. Håper det går riktig vei, og at dere får ei fin natt
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 23. juni 2012 #11 Skrevet 23. juni 2012 Babyer under 3 mnd skal ALLTID undersøkes av lege med temperatur over 38,0 grader. Jeg ville ringt legevakt og forklart situasjonen. Hadde ikke bare sett an da dette kan være en infeksjon. God bedring til lillegutt:-)
rosa og en blå Skrevet 23. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 23. juni 2012 Ja, det skal jeg gjøre. Han har sovet ekstra mye idag. Så skal ikke nøle å få han sjekket om han blir varmere. Har bare ligget med body og vanlig vuggedyne i en kjølig stue. Så er ikke påkledt for mye heller.
Lillegullskatt Skrevet 27. juni 2012 #13 Skrevet 27. juni 2012 Bare lurte på hvordan lille gutten din har det? Håper han er mye bedre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå