Gå til innhold

flere med barn som sier mye hæ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 2 år lager uforståelige ord og kan ikke engang gjette meg til at det betyr det hun mener. Eks sier hun "dein" til bestefar, "duppi" til traktor osv. Mesteparten av gangene sier hun hæ flere ganger.....og jeg gjentar og gjentar. Noen lyder hører hun lett hva er, mens andre virker det som om hun sliter med.

Jeg er helt nye så jeg aner ikke om dette kan tyde på nedsatt hørsel eller et vanlig utviklingstrekk. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nevøen min på snart 3 år sier hæ hele tiden og tror det kommer av at vi sier hæ når vi ikke forstår han....

Skrevet

Hvordan er hørselen ellers da? Om du er bekymret, så skader det ikke å nevne det til hs, men tror de fleste er igjennom en slik periode..

Her har vi hatt en Hæ-periode. Jeg vet at han hører meg og skjønner hva jeg sier, men kan holde på med Hæ,hæ,hææææ i evigheter.. :P Ble nesten sprø til tider.. :P

Nå har den fasen gått over til "hva er klokka?" Og nei, han er ikke et 2år gammelt geni, men han har hørt at vi har spurt hverandre om det, også er det jo forskjellig svar hver gang, og det er kjempegøy.. :P

Skrevet

Sønnen min snakket helt flytende da han var 2 år. Allikevel hadde han en lang periode da han sa "hæ?" nesten til hver eneste setning, gjerne flere ganger. Jeg trodde jeg skulle bli gal!

Snakket om dette med andre foreldre i bhg og de opplevde akkkurat det sammen.

Så det trenger ikke henge sammen med hørsel/språkevne.

Skrevet

Jeg har nesten forstått det sånn at mange unger kommer inn i en hæ - periode. Nevøen min hadde det når han var 4. Litt før hvorfor - perioden :)

Så det er nok normalt for mange barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...