Gå til innhold

fb-oppdateringer som handler om matinntak eller sykdom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som knapt nok ikke kan skrive annet enn hva hun har lyst på av desserter eller middag, eller hva hun akkurat har spist. Eller: at hun har vondt i halsen, ungen har vondt i halsen, hun har vondt i kroppen og føler seg dårlig, føler seg litt bedre enn i går, har gått en tur og føler seg kanskje litt bedre, eller skal spis/spiser nå sjokolade eller annet kalorilass. HVA er greia??? Er det hele livet, liksom?? Jeg har to barn og er omtrent like mye hjemme som henne, men kunne ikke falle meg inn å skrive når ungen er litt dårlig og bruke fb som klagemur for x-antall oppdateringer når jeg er litt skral. Det er en vegg, ikke en klagemur!! DAH!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du bruker bare dib som klagemur.

Vet ikke om det er bedre.

Skrevet

Det er vell det som er det viktigste i hverdagen hennes da. Hun kunne sikkert lakt inn noe om sexlivet sitt også, men det blir for privat for de fleste. Personlig skriver jeg så godt som aldri noe på fb. Det er over et år siden sist, men de aktive brukerene må jo skrive noe. Det er ikke lett å finne "godkjente" oppdateringer". Du skal ikke skrive om hva du spiser eller mat du lager, ikke om trening (skryt), ikke bilder av barna (pedofili) og lite tekst om hva de gjør, ikke sex, ikke sykdom, ikke om reiser (i hvertfall ikke før du er hjemme igjen pga innbruddsfare) osv.

Det er mulig du kan skrive om politikk og religion hvis du klarer det uten å være forkynnende, uten at noen blir sure, men det er grenser for hvor ofte de fleste av oss har noe å oppdatere på den fronten.

Skrevet
Det er vell det som er det viktigste i hverdagen hennes da. Hun kunne sikkert lakt inn noe om sexlivet sitt også, men det blir for privat for de fleste. Personlig skriver jeg så godt som aldri noe på fb. Det er over et år siden sist, men de aktive brukerene må jo skrive noe. Det er ikke lett å finne "godkjente" oppdateringer". Du skal ikke skrive om hva du spiser eller mat du lager, ikke om trening (skryt), ikke bilder av barna (pedofili) og lite tekst om hva de gjør, ikke sex, ikke sykdom, ikke om reiser (i hvertfall ikke før du er hjemme igjen pga innbruddsfare) osv. Det er mulig du kan skrive om politikk og religion hvis du klarer det uten å være forkynnende, uten at noen blir sure, men det er grenser for hvor ofte de fleste av oss har noe å oppdatere på den fronten.

Er heller ikke så aktiv på fb som vennene mine, men bryr meg fint lite om hvem som legger ut hva.

Har en venninne som HVER dag legger ut bilde av middag og kveldsmaten hun lager (når det er varm mat som er kveldsmat) en annen skriver alle treningsturene sine og hvor lang rekorden på løypen er, og der er det trening sånn ca 3 ganger dag.

Det er deres egen vegg og de må få legge ut det de vil. Hvis man ikke tåler såpass så får man slette de eller gjøre veggen sin utilgjengelig for de.

Skrevet

Har ei slik jeg også, bare at hun skriver ALT hun gjør, hver dag, hele tiden. Hun får gjort ting da, det skal hun ha! ;) Jeg vet at mange irriterer seg over henne, men jeg vet at hun har sosial angst og tenker at dette sikkert er hennes måte å være sosial på/få tilbakemeldinger på. Jeg bare overser det meste hun skriver, jeg :P;) Og kommenterer jeg henne, skriver jeg noe hyggelig.

Min status oppdateres kun dersom det er noe spesielt jeg vil formidle, men man er forskjellig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...