Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Vi sitter å ser på hus om dagen, har egenkapital på 800.000 nå, og enderlig er vi enige i at det er på tide med egen plass, jeg mener at når vi først skal kjøpe oss noe eget, så bør det være stort, både inne og ute. Og dette fallt i smak, det taket over utgangen må endres/rives, synes det så skrekerlig ut. Bad og kjøkken må også pusses opp, men jeg synes det har sin sjarm Samboeren er noe mer nølen.. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=35335323
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Veldig fint og ikke minst utrolig BILLIG!!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Det er det, med tanke på hvor stort det er! Det er noe "øde liggende", (det som gir samboeren nølingen) Men som jeg sier, vi har begge to bil! Så hvorfor ikke, og det blir jo da ikke Så langt unna familien hans, som trenger en del hjelp av oss!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. juni 2012 #4 Skrevet 23. juni 2012 Oh no! Du vurderer å kjøpe det huset jeg har sittet halve dagen å siklet på! :-p Det er så fiiiint, noe oppussing, muligens bedring innen energiklassen også, men likevel da.. Dere er heldige dere! *sukk* (med heldige, så mener jo så klart at dere har vært flinke til å spare opp egenkapital, jeg selv har hatt vansklig for å gjøre det, siden jeg har lite inntekt, men samboeren er flink da ) Lykke til med hus kjøp, og blir det dette, så er jeg sjalu hvertfall
Gjest sug lut Skrevet 23. juni 2012 #5 Skrevet 23. juni 2012 Nabo til grisefjøs - lyd og lukt. Ellers perfekt.
Gjest sug lut Skrevet 23. juni 2012 #6 Skrevet 23. juni 2012 Nabo til grisefjøs - lyd og lukt. Ellers perfekt. Og ikke minst nærmest gratis.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #7 Skrevet 23. juni 2012 Flott hus og hage, og ikke minst billig. Veggene på badet kan faktisk bli stilig om innredningen byttes ut. Enig ang. inngangspartiet, men ser kanskje verre ut på bildet enn i virkeligheten. Gelender og trapp ville gjort seg. Men viktigst av alt er jo husets tilstand.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #8 Skrevet 23. juni 2012 Når en leser annonsen er det grunn til å bli nølende ikke pga. beliggenheten, men alt som bør gjøres.
soleia Skrevet 23. juni 2012 #9 Skrevet 23. juni 2012 (endret) Det er eit digert hus, med mykje sjarme. Men de må vere førebudde på at det kan bli ganske store ekstrautgifter med å sette det i stand. Uisolerte vegger høyres ganske kaldt og dyrt ut, spes i eit så stort hus. Eg hadde nok ikkje kjøpt eit uisolert hus utan at me hadde planar om å gjere noko med det. Endret 23. juni 2012 av soleia
SiriViri Skrevet 23. juni 2012 #10 Skrevet 23. juni 2012 Vi sitter å ser på hus om dagen, har egenkapital på 800.000 nå, og enderlig er vi enige i at det er på tide med egen plass, jeg mener at når vi først skal kjøpe oss noe eget, så bør det være stort, både inne og ute. Og dette fallt i smak, det taket over utgangen må endres/rives, synes det så skrekerlig ut. Bad og kjøkken må også pusses opp, men jeg synes det har sin sjarm Samboeren er noe mer nølen.. http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=35335323 Han nøler vel pga alt arbeidet som må gjøres Om du overbeviser han at du skal ta del i arbeidet (+gjør det) så burde det kunne gjøres og så har dere så mye EK at du bare kan leie inn folk!
Lettie Skrevet 23. juni 2012 #11 Skrevet 23. juni 2012 Oh my, dette blir jobb, tenker jeg når jeg ser hus i den prisklassen! Og når dere har såpass med egenkapital hadde jeg sett meg om etter nyere hus som krever lite, med mindre dere elsker oppussing hver dag i de neste 2-3 åra ... Ellers så det jo sjarm ut, men hus i den prisklassen har sine svin på skogen...
Lettie Skrevet 23. juni 2012 #12 Skrevet 23. juni 2012 Dessuten står det jo at brannvesenet har en del bemerkninger = dyrt!! Og at rør fryser om vinteren = dyrt!! Og at det ikke er isolert = iskaldt hus og MÅ gjøres noe med = penga flyr
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #13 Skrevet 23. juni 2012 Hvis dere ikke er veldig handy eller har mange gode venner som er kan dette huset bli veldig dyrt.
Mamma_til_2 Skrevet 23. juni 2012 #14 Skrevet 23. juni 2012 Hadde aldrig kjøpt dette huset, pga: Yttervegger: Yttervegger i laftet tømmer og deler i bindingsverk. Råte og forvitringsskader i enkelte stokker og lafteknuter i laftede tømmervegger, spesielt i nedre stokker. Uisolerte vegger, deler er etterisolert. Gammel stående panel, noe ny panel i enkelte områder!!! du må og fikse pipene og bytte ut alle panelovnene pluss at det er fukttilsig i kjeller!!!!! Dette kan bli veldig dyrt og selger har eierskifteforsikring: Eierskifteforsikring er en forsikring som er ment å dekke selgerens økonomiske ansvar overfor kjøper, som følge av vesentlige feil og mangler man ikke vet om. Ja det var billig men tror du må bruke mange hundretusen om ikke mye over millionen på og fikse dette huset!!!
Mamma_til_2 Skrevet 23. juni 2012 #15 Skrevet 23. juni 2012 Glemte en ting eler 2, vannrørene som fryser på vinteren er ikke en go deal!!! de kan sprekke og så må alt skiftes og dere rsikerer oversvømmelse i kjeller ol! Hva med det elektriskeannlegget i huset, er det up to date eller må det og fikses/byttes om noen få mnd?? Tenk deg godt om og hør på sambo
Nickey Mouse Skrevet 23. juni 2012 #16 Skrevet 23. juni 2012 Ville aldri kjøpt det! Hadde tilbud om å arve hus i tilsvarende stand, men avsto. De som kjøpe huset har sprengt budsjettet for lengst...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #17 Skrevet 23. juni 2012 Hadde sin sjarm, men hadde ikke kjøpt det nei.. Ikke engang vurdert det heller. Så billig for et så stort hus..hva er haken..?? Ser ut som et hus som er bra kaldt om vinteren og også trenger noe oppussing.. Og beliggenheten likte jeg heller ikke.. for meg blir det altfor øde..
Gjest overlord Skrevet 23. juni 2012 #18 Skrevet 23. juni 2012 Du må regne bortimot 2 mill på å få det i skikkelig stand. Da er det ikke så billig lenger. Huset har sin sjarm, men det er aaaaltfor mye arbeid.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2012 #19 Skrevet 23. juni 2012 HI her. Kan legge til at jeg er elektriker, samboeren er rørlegger, vi har begge brødre som er snekkere. Så vi slipper å betale for jobben for slikt Det er klart det er mye som må gjørese, men vi har begge stor glede av oppussings prosjekter. Samboeren er ikke skeptisk til alt som må gjøres med huset, men han er skeptisk i forhold til hvor det ligger, spurte han om det var pga arb.massen, men det var ikke skremmende.
Mia_73 Skrevet 23. juni 2012 #20 Skrevet 23. juni 2012 Nei! Fukt i kjeller, dvs det må graves opp og legges ny drenering. 100-200 tusen. Dårlig isolerte vannrør, sikkert gammel og må skiftes. Flere titusen. Badet veldig gammel, må gjøres. Lett 250 tusen. Dårlig isolering, det må enten etterisoleres eller du betaler formue hver vinter å varme opp. Kan gjøres selv, men mye jobb og heller ikke billig. Så sjenerende lukt i tillegg. Nei, det ser bare fint ut på første øyekast, men det er jo en grunn at det er grisebillig. Hadde jeg aldri i livet kjøpt.
rosami Skrevet 23. juni 2012 #21 Skrevet 23. juni 2012 Hvis dere er villige til å gjøre jobben, og penger til å pusse opp, så kommer det til å bli KJEMPEBRA til slutt!
Lettie Skrevet 23. juni 2012 #22 Skrevet 23. juni 2012 (endret) HI her. Kan legge til at jeg er elektriker, samboeren er rørlegger, vi har begge brødre som er snekkere. Så vi slipper å betale for jobben for slikt Det er klart det er mye som må gjørese, men vi har begge stor glede av oppussings prosjekter. Samboeren er ikke skeptisk til alt som må gjøres med huset, men han er skeptisk i forhold til hvor det ligger, spurte han om det var pga arb.massen, men det var ikke skremmende. I så fall har dere jo et godt utgangspunkt! Blir sikkert knallbra til slutt! Men jeg ville lest taksten GRUNDIG og satt opp en liste over ting som må gjøres pluss budsjett, samt regne ut hvor lang tid før dere kan flytte inn, satt ting opp mot hverandre om det er verdt det osv. Ville forberedt meg grundig før jeg hadde lagt inn bud! Endret 23. juni 2012 av Lettie
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. juni 2012 #23 Skrevet 23. juni 2012 ettersom dere er rørlegger og elektrikker, og har snekkere tilgjengelig, kan dere kanskje gjøre dette billigere enn andre. Dere har iallefall et godt utgangspunkt for å lage et prisoverslag over hvor mye det vil koste å ruste det opp. Dere bør kanskje dra på visning for å få flere detaljer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå